19/7/10

INFO KALYMNOS

Ja fa unes quantes setmanes que voltem per terres catalanes i com no de nou, al conglomerat de Sant Llorenç amb totes les bones històries que sempre l'envolten.Però tot i que ja em queda lluny acabaré amb una mica d'info de Kalymnos:

Epoca
:Crec que la millor és tardor (finals setembre –octubre) que les temperatures són suaus i la roca no regalima. Estiu impensable per la calor i primavera a l’ombra s’hi escala bé però podem trobar algunes vies molles ja que els hiverns solen ser plujosos. El primer cop que hi varem anar va ser un novembre (teòricament és un mes que ha de ploure) però varem tenir sort i varem gaudir d’unes condicions ideals.

Com arribar-hi i moure’s: Es pot volar de BCN a Atenes i d’Atenes un altre vol a la illa de Kos i de Kos a Kalymnos un ferri. Una altra opció per arribar a Kos és un ferri des d’Atenes. Al arribar al aeroport de Kos és important anar per feina i poder agafar el bus que va al port de Mastihari. Si perds el bus es pot agafar un taxi (si n’hi ha) per que l’aeroport de Kos és molt petit i amb poc moviment. En el port mateix podrem comprar el bitllet pel vaixell capa Kalymnos. N’hi ha dues classes el ràpid és una mica més car. Nosaltres varem agafar el primer que sortia.

per saber els horaris dels ferris la millor opció és fer una foto al cartellet del port

Horari de busos penjat en les parades de la illa... purament orientatiu
Al arribar a Pothia varem agafar un bus fins a Misouri que és on hi ha la majoria d’”estudios” i és el que queda més a prop de les parets. Per anar a escalar, als sectors més propers hi anàvem a peu, però varem llogar una moto per 7 dies per anar a sectors més allunyats com Sikati, Gosth Chiken......i també mola fer una volta a la illa amb la moto el dia de repòs. Per anar a comprar menjar anàvem a Pothia en bus o a un super gran que no recordo el nom que està abans de Pothia des de la carretera és visible. Hi ha apartaments que no estan tan a prop de les parets i fan combinats de lloguer d’habitació i motos.

Dormir: Hi ha una àmplia oferta d’allortjament, bàsicament tot són “studios”, o sigui una habitació amb cuina (focs, nevera, olles, plats...)i cuarto de bany. Realment molt còmode i confortable. El preu ronda al voltant entre 15€ (apretant bastant) a 25€ nosaltres varem pagar 17€. El que varem fer al arribar, un s’espera amb els “bultos” i l’altre va preguntant a diferents llocs. Tot són molt semblants Canvien els llençols de tant en tant i fan una netejada a l’habitació.
L’escalada; Grans parets de roca calcària a on hi predomina l’escalada de continuïtat sobre xorreres de grans dimensions, la veritat és que és un espectacle i un festival de regalims. Hi ha alguns sector d’escalada més plaquera i amb vies de menys dificultat..Imprescindible corda de 80 per anar tranquils.
Sobre la ressenya hi ha una guia i surt crec que comprar-la a la illa és mes barata. Ens van dir que aviat (no sé exactament quan) es publicarà una nova resseenya actualitzada...potser val la pena esperar.

I ja està...crec que un viatge a Kalymnos és un viatge tranquil fàcil divertit i fànatic. Roca,platja i relax però de tant en tant ja va bé ...Un destí molt molt recomanable.