26/2/12

Últims dies a Madagascar

El dia 9 de desembre tornem cap a Antana des d' Andasibe per passar els últims dia a Madagascar.
Vam visitar al mercat de la Digue un mercadal artesanal a l'entrada de la ciutat, per arribar-hi agafem un taxi, o sigui els 5 en entaforem en un 4 llaunes que grinyolava per tot arreu i el més curiòs era que la benzina venia d'un tubet connectat a una ampolla de plàstic plena de combustible situada als peus del copilot, un muntatge ben estrany per nosaltres però quan vam retornar amb l'altre taxi vam adonar-nos que és una situació ben normal.
Sobre el mercat, pintoresc i infinit, és una llarguíssima línia de parades amb objectes típics de Madagascar i típics com a souvenirs. Haig de confessar que em costa comprar i remenar hi ha massa cosa i em desborda una mica. Però és el lloc ideal per fer les compres per portar cap a casa. Nosaltres vam acabar comprant te i xocolata, ja fa temps que optem per portar menjar en lloc de omplir la nostra casa i dels familiars amb “pongos”.
La tornada a l'hotel va ser en un dos cavalls, quina deliciosa relíquia!!

esmorza malgatx, ara ja podíem menjar en qualsevol lloc, estàvem ben adaptats al menjar del carrer
c
pastetes, mine sao (els spaguetis) de tot una mica
sempre acompanyat d'un dolcíssim cafè

amb la panxa plena ens encabim en el taxi per anar al mercat

desprès del mercat vam fer un tomb per Tana i el seus voltants:
la bugada és un acte molt social no era estrany veure dones a la vora del riu rentant la roba i fent petar la xerrada
de tot una mica ...

un dels llacs del centre de Tana

wc públic, segons la necessitat es paga un preu o un altre, és ben bé que les nomenclatures fisiològiques són gairebé iguals en tot el món!

i de tornada amb un fabulòs Doscavalls
un dels tants iverossímils venedors que passaven per la finestra del nostre taxi
L'ultim dia a Tana, el Quim i jo vam agafar la bici i vam anar a pedalar sense rumb, al final vam acabar visitant una granja de Cocodrils “Crock Farm” a la població d'Ivato (on hi ha l'aeroport), bé per passar el dia i per poder contemplar cocodrils de totes les mides i tortugues passant-s'ho d'allò més bé. Bastant turístic, no és de visita obligada .

A la tarda fem paquets, una última i relaxant passejada pels camps d'arrós i cap a l'aeroport que ens espera una llarga nit d'avió per tornar cap a casa.