23/8/15

Meteora escalades i paisatges

La veritat és que vam treure bastant suc de Meteora, dels seus racons i les seves torres de conglomerat. I aquí deixo alguns escalades més i algunes  imatges de la zona que ens van semblar especials.

Quant a vies, escalades i agulles
   Una alta gran clàssica és l' agulla SOURLOTI ,  i a la seva vessant sud hi trobarem roca bona i prou compacta. Sobre la via que vam fer, ens vam confondre una mica  l’explicació de la ressenya no lligava amb el terreny s i vam acabar segunt una línia de químics que es va portar al cim . Bonica…vam deduir que podria ser la via Hiopotenussa ...

al fons la  finíssima Spindel

cim de Surloti

a darrere ,el Sourloti impressionat

En baixar vam anar  a  Adrachti o Spindel. (Pel que fa a nomenclatura d’agulles i torres, n’hi en múltiples llengües, alemany, anglès, i grec, jo faig referencia als noms que trobem a les guies). Doncs bé l’ Adracthi és una finissima i estètica agulla  just al mig del coll entre Kastraki i Kalabaka.
Ens sembla tan curiosa i divertida que tot i ja haver-la escalat en una altra ocasió, ens fa gràcia tornar a trepitjar el seu diminut cim. I ho fem per la via “Gordia Knot”, preciosa. El primer llarg és un dels més bonics que hem fet per Meteora, en el seu estil , clar.

vistes de l'agulla des del poble de Kastraki

a peu de via...

increïble i compacta placa

reunió !!

CIM!! i que "maco"!!!

a punt de rapelar

tornant per un agradable entorn

fi de festa

I per despedir-nos de la zona vam fer-ho amb la via “Corner of madnes” al St. Esperit. Boníssima!!! Un diedre perfecte que resegueix de dalt baix la cara est. El primer llarg és una mica rostoll, molsa  i roca humida però la resta una joia! Una de les poques línies que va per diedres a Meteora però crec que gairebé és visita obligada.  Aquí vam utilitzar material flotant, tot i que hi ha algunes expansions. Duiem aliens i un joc de camalots del 0.5 fins al 4.

I com ja he dit Metora és un enrabessat laberint d’agulles i torres, i ens ofereix racons i panoràmiques molt especials. I ara  algunes imatges d’aquests indrets:

I ja acabo amb Meteora, amb les seves torres, monestirs, ermites, turistes, grimpaires, caminadors, una barreja agradable de gents , imatges , llocs i sensacions.

Ens va agradar molt, moltíssim….us recomano que no us ho perdeu.