26/4/19

Que fèiem a Yangshuo quan no escalàvem

Malgrat la bogeria de humanitat, artificialitat i consumisme que reinava al poble de  Yangshuo, vam descobrir raconets ben peculiars, més autèntics i menys massificats (alguns ) que ens van donar una visió més amable i real del territori.

Sense sortir del poble de Yangshuo vam pujar a la TV Tower, un turó al mig del poble  amb una antena gegant al cim . El lloc en si mateix és horrorós , destartalat i deixat. L’antena, una casa i tot envoltat de ferralla i trastos de tota mena. Però les vistes que vam poder  contemplar van ser tan espectaculars que compensen la deixadesa del lloc. Vam estar una bona estona la postal que formaven les torres de roca, els boscos, l’horitzó…Una passada.

Pujant cap a Tv Tower

Flipant amb les vistes

Moon Hill, amb certa pena haig d’incloure aquesta meravella rocosa en l’apartat de no escalada. És un arc impresionant, maquíssim que  qualsevol escalador desitjaria poder-s’hi enfilar però malauradament s’hi ha vetat l’escalada. Fa uns anys va caure una “xorrera" i casi que toca a un turitsa. Doncs res, resignació, hi pujarem per contemplar-lo i poca cosa més.

Escalar Moon Hill no però Transformers si

El veuràs però no l' escalaràs...

Intentant conversar amb  les àvies que venien refrescs al peu de l'arc

Un altre dia, després d’haver escalat al River Side vam agafar la moto i  ens vam pardre pels pobles i camps que voregen el riu Li. Una experiència encantadora la de poder veure la gent de la terra, els camps, les cases, i quina gràcia els feia veuren’s passar per allà… Aquests són d’aquells moments que ens hauria encantat parlar xinés i xerrar una estona amb aquella gent que es veia tan acollidora i amable…

Imatges com aquestes vam contemplar voltant amb moto:

També sobre la moto, vam resseguir el riu Yulong fins arribar al pont Dragon Bridge. Aquesta vegada vam tornar contemplar dues cares de la moneda, per una banda el recorregut en moto va ser al·lucinat, els camps, el riu la gent, tot plegat molt pintoresc, rural i autèntic. En canvi, en arribar al Dragon Bridge  tota aquesta atmosfera tranquila i campetxana desapareix, arribem a una part del riu més que massificada. Centenars (i no exagero) de balses (amb els seus corresponents turistes) baixaven un tram del riu, balses que antigament eren de bambu i ara de tubs de plàstics han passat a ser un dels grans reclams turístics de la zona.  I per si volíem autenticitat buscant el camí més curt per tornar vam acabar encigalats per camps i caminets intransitables amb poca benzina al dipòsit …

De ruta sobre dues rodes

Paisatges de postal

Camperols triant cacahuets

Búfals d 'aigua

Allaud de balses i para-sols...

Xing Ping és un poble a l’altra banda del riu a pocs quilòmtres de Yangshuo, un indret preciós però  hi ha molta molta gent. A més a més és el punt del riu Yunnon on es veu el paisatge del bitllet de 20 yuans, i a tots, (inclús nosaltres) ens fa gràcia tenir aquesta imatge. El poble mateix  de Xing Ping és un indret que no ens va entussiasmar gaire. Vam pujar al turó que hi ha en el poble però no recordo el nom, vistes maques però res de l’altre món. Vam passejar pels carrers però tot plegat  ens van semblar bastant artificial i “maquillat”

Vistes aèries del Yunnon i Xing Ping

Foto de cim!

Vistes espectaculars de riu i torres de roca

Típica foto que no podia faltar

El bullit de Xing Ping

Després de Xing Ping vam arribar-nos al poble de Fuili, molt més senzill,discret i tranquil,  allà vam fer una agradable i relaxant passejada pel riu.

La tranquilitat de Fuili

Molt bucòlic...

I fins aquí un recull del que vam veure els dies que no escalàvem, espero que si aneu per aquestes terres us ajudi a aprofitar els dies de repòs. A vegades només agafant el mapa (o el mapsme, el mapa que utilitzaem amb el mòbil) buscant alguna carretera i fer quilòmetres contemplant el que ens envolta és una gran manera de conèixer i gaudir de la terra.