8/1/21

Rutes en bicicleta de carretera per la vall d'Ubaye.

La veritat és que vam anar a espetegar a la  Vall d'Ubaye sense haver-ho planificat gaire. Però bé,  si  una cosa  hem aprés  és a fer canvis de plans i treure'n tot els suc possible de les situacions inesperades.

En aquest cas, pel que fa a les pedalades,  vam trobar dades i idees en aquesta web sobre colls i rutes  per la zona : https://www.ubaye.com/activites-ete/cyclotourisme-velo-ubaye-cols.html i la noia de la oficina de turisme de Barcelonette també ens a proporciona força informació del que fer en bici. La veritat és que és un territori perfecte per conèxier en bici de carretera, els seus famosos set colls són  ascensions clàssiques i  molt maques.

El nostres camp base va ser a Barcelonnete i el punt de partida de les 2  rutes que vam fer  van ser a prop d'aquesta ciutat.

I aquí deixo les 2 rutes que vam fer per aquestes contrades  a cop de pedal.

LA RUTA DELS 3 COLLS: CAYOLLE, CHAMPS I ALLOS 121km 3632m desnivell

Un dels itineraris més clàssics de la zona i  bastant  contundent, ja que es tracta de l'ascensió a   3  colls  per sobre els 2000m entre la Vall de l'Ubaye i el Mercantur .

La primer pujada va ser al Cayolle. Desde  Barcelonette és  suau però llarga, 30 quilòmetres, i molt espectacular sobretot el tram de les  Gorges del Bachelard. Una vegada superades  les Gorges, passem a un paisatge boscós que a mida que guanyem alçada es va obrint i transformant en turons pelats i prats. I per una agradable carretera arribem dolçament al coll.

Suau pujada cap a Cayolle

Primer Coll del dia

La baixada

El descens es preciós, la carretera  passa per una zona rocosa de tons negres i grisos  molt pecualiar i vistosa.

Avall!!

En arribar a Saint Martin d'Entraunes, tombem a la dreta i enfilem per la vessant sud del Coll des Champs anem passant el boscos alpins que ens refresquen, s'agraeix doncs fa calor!  Aquesta pujada s'enganxa una mica més que la de Cayolle, les rampes són més dretes i anem sumant quilòmetres.  Sortosament l'últim quilòmtre fins al coll és ben pla i arribes amb molt bones sensacions i bastant ràpid.  EL paisatge és  pelat, erosionat i dóna una  sensació d'espai obert i amplitud.  Un postal maquíssma.

Últim quilòmetre, arribant a Champs, i  amb alegria que és ben pla!

Segon Coll, el de Champs

Ens espera una baixada preciosa , primer molt tranquila i suau i pco a poc  entre boscos , per carreteres molts estretes i curves molt tancades que ens portaran  a la carretera que puja a Coll d'Allos. Aquest tram serà potser el  més incòmode i estressant de la ruta que està bastant transitat  i els cotxes van bastan "enxufats" .

Inici de la baixada de Champs

La pujada a Allos guanya bellesa amb l'alçada, ja que el seu inici passa per les instalacions  de les piste d' esquí i  no és d'allò més panoràmic.  Un cop sobrepassades les pistes l'amplada de la carretere disminueix i tot es torna més calmat. Bé tot es calma  menys les rampes, que poc a poc ens fan deixar les últims reserves de les cames per coronar aquest coll.

El paisatge que ens va acompanyar pujant a Allos

I anem pujant...Vinga que ja s'acaba!

L'últim coll de la jornada

I d'Allos ens espera un descens  bastant còmode i bonic fins  retornar a   Barcelonnette.

Baixant d'Allos

Una ruta molt completa, i variada amb un bon repertori de paisatges , colls, carreteres i desnivells . Molt recomanable..

L'enllaç a Wikilok:

Coll de la Bonnete 47km  1693 km desnivell

Un ascensió   amb un paistage preciós i especial en un pas que   que es troba "fent frontera" entre els departaments dels Alps Marítims i els Alps de l'Alta Provençca.

En aquest cas vam fer un "sube i baja" per la vessant Nord.

Vam sortir molt d`hora a les 7 del matí per que aquell dia  hi havia convocada  una concentració  de motoristes  i no ens venia de gust coincidir amb aquest "festival del motor". I vam fer bé, a les 7 teníem al carretera per nosaltres sols.

Una ascensió  espectacular,  per l'estat de la carretera i per un territori molt variat i molt peculiar.

Sortim del poble de Jausiers, i com més amunt,  el paisatge guanya bellesa. Prats, llacs i roques de granit  de tons verdosos apareixen a mida que guanyem alçada.

Els seus 25 km s  de pujada no  presenten rampes excessivament dures, és una ascensió força agradable en general. Evidentment sempre depèn del ritme que agafis.

En arribar al coll ens trobem un preciós quadre de roques marronoses i negres, recorda un ambient molt volcànic Deixem les bicis i pugem fins al cim caminant, quina meravella!! Les vistes són impressionants. I després de les fotos de rigor, i haver "flipat" amb les vistes que ens envoltes baixarem per on hem pujat.

Les vistes durant l'ascensió

L´ultim quilòmetre

Paisatge de roques

Arribant el cim ... El paisatge era espectacular!

Cim de la Bonnette

Voltant per dalt el cim

Comencen a arribar els primers motoristes, és hora de tirar avall

Deixem  el Bonnette enrere

I anem baixant

I baixant

Ruta de poca dificultat i  amb unes vistes de les que no s'obliden. Val molt la pena acabar de pujar al cim caminant. No és pas gaire llarg i es  pot fer amb les sabates de bici. Molt recomanable.

Apte per a tots els públics

L'enllaç a Wikilok:

I acabo amb una petit mostra del pica-pica que ens endúiem per sortir en bici. L'entrepà de truita no ens el treurà ningú!