3/8/16

Escalant a Cap Canaille i turisme per Calanques

Vam anar a parar a Cap Canaille de pura casualitat , tot va ser per què vam conèixer una parella francesa i ens vam parlar de la curiosa paret a prop de La Ciotat. Es tracta d’un penya-segat de colors taronjosos   que cau sobre el mar, una muralla formada per tres tipus de roca diferent , trams de conglomerat, trams de calcari i trams de gres. De fet, des de les Calanques de Cassis es veu perfectament i es veu impressionant.

la muralla de Cap Canaille

Vam aconseguir la ressenya  a la oficicna de turisme de Cassis que és aquesta:

Vam fer la via “Bienvenue chez Damoclès” (140m 6c) . Una línia molt peculiar i divertida que travessa els diferents tipus de roca que forma la paret.  L’accés es curt i evident , ben explicat en el llibre. Amb un parell de rapels ens plantem al peu de paret (dúiem dues cordes però amb una de 80 m. arriba de sobres). Anem caminant per la vira (gran) fins arribar al inici de la via.  La roca és bastant fràgil a trams,però la de la via és  bona i peculiar. Està totalment equipada Si mai es va a Calanques, val la pena escapar-se a Cap Canaille i  a La Ciotat.

En aquest enllaç trobareu un parell de minuts que vam filmar a la via;

aparquem la moto a la pista de baixada
ràpel d' accés al peu de paret
aquesta és la curiosa paret per la que anem passant

la primera , la menys atractiva

el 3º llarg espectacular

Inici de la 4º tirada

en la 3º reunió

Arribant a la  R del 4º llarg, aquest tenia un regust de Riglos...

Punt de sortir de l'última tirada, aquest tram ens recorda el conglomerar montserratí

I final de la via

I per acabar amb els posts de Calanques,  deixo algunes fotos de de la visita que vam fer a Marsella i a La Ciotat .

Tot i la mala fama de Marsella ciutat caòtica i poc segura,  ens va semblar interessant i agradable, amb un centre peatonal  per passejar, el port , la catedral. Val la pena deixar-se perdre pels carres d'aquesta població, contemplar, observar...  Cal dir que hi vam anar am moto, sinó és molt recomanable moure's amb bus.

Dia mercat de peix al port

Catedral de Notre Dame de la Garde

Vistes de Marsella des de la Catedral

La ciotat és una petita població  portuària a un 11 qm. al sud-est de Cassis. S’hi pot arribar per la carretera nacional  o bé per la “Rute des Cretes” una carretereta panoràmica  de revolts amb unes vistes espectaculars de les Calanques i que culmina en el Cap Canaille.
El dia que hi vam anar ens va ploure, però vam visitar alguns racons d’aquest poble que ens van semblar ben interessants. Com la  Cala de Figuerolles o el Bec de l’Aigle.

Cala Figuerolles
    Els còdols de  la Cala Figuerolles

Vistes de Bec de l'Aigle

I fins aquí la nostra escapada a Calanques , la vam fer a finals de març i principis d'abril, vam tenir bona temperatura i bona meteo en general. El lloc ens va encantar, tot i la proximitat a l'ambient urbà de Marsella , les parets de , el mar, les vies...tenen una aire molt autèntic . Ens van quedar ganes de tornar-hi.