4/9/16

OMBLÈZE

Omblèze, unes gorges i un poble  idílics, tranquils i agradables, amb unes parets monumentals. Tot això ho trobarem en el  espectacular massís del Vercos, departament de la Drome.
         Repetim la visita  a aquest indret. Potser no és un indret d'allò que diriem "molt fanàtic" i per escalar fins a rebentar , però ens va captivar la seva atmòsfera tranquil·la, l' entorn natural fresc i humit  pel riu i els seu salts d'aigua. I allà ens vam quedar tres dies,
      Per dormir, no ès permès fer-ho dins la carretera que passa per l'engorjat , ja hi ha un cartell que ho indica. Per tant vam buscar i trobar,  uns qms . abans del senyal un replà que quedava una mica allunyat de la carretera i allà hi vam estar la mar de bé.

La nostra pensió a  Ombleze

“L’ Hirondelle des Frabourgs” 6c 220 m

En la nostra primera visita  ja vam fer aquesta via firmada per Piola , i en teníem tan bon record que en va venir de  gust repertir, cosa que normalment  no fem.
Sobre la info, vam comprar  una ressenya al poble de  Crest , a on hi ha Ombleze  i zones del voltant. és un totxo voluminò però hi ha molta palla.  Crec que amb l’antiga guia d’Ombleze hauríem passat .

Sobre la “Hirondelles..” uf! quina gran línia, roca bona , moviments elegants, no passa de 6c però té molta pila!! És LA VIA d’ Ombleze i ens sembla molt i molt  recomanable. Una línia molt ben trobada , amb  travessies, desplom i molt canto i un últim llarg de 6b impressionant!
         Totalment equipada amb químics , només calen cintes , reunions i a disfrutar. Portem dues cordes de 60 , ja que el descens consta d’un parell de ràpels (atenció al segons que és molt aeri)  fins una vira que flanquejant va a una  una tartera d'allà   al camí que  ens retorna a la paret. Atenci

Aprox més que còmode.  Ens hi posem al migida per poder tenir ombra.

La via, una delícia:

“Jo jo le bricoleur”  150m  6b.

Ruta a la paret  d‘Anse, una imponent muralla  de calcari  a l’entrada de les gorges.
Fa mooolta calor , la farem a la  tarda que és quan està a l’ombra. De fet tota aquesta paret és molt assoleiada  i el mes de maig (que és quan hi vam anar ) ja és una mica just (per no rostir-se és clar)
Com que el matí no escalem, aprofitem   per arribar al poble d’ Ombleze i també baixar a la “Chute de la Druise “ un salt d’aigua espectacular  i refrescant.

Chute de la Druise

Pasturant...

Poble d'Ombleze, el que es veu és el que hi ha , res més.

Paret d'Anse , el nostre objectiu encara al sol ..esperarem

Al migdia pugem cap a la paret, uf quin torrat que cau!! Arribem a peu de via i encara està al sol ! Segons la ressenya l’ombra arriba a les 2 del migdia, doncs no, arribem a peu de paret i encara hem d'esperar que marxi l'astre solar.
       Escollim la via  “Jo Jo..”  al fer diedres és la primera que  queda a l’ombra  i la línia és veu xula. Donc sí , una bona via . Molt molt bona, diedre, placa desplomada de 6a amb molt canto i pati, sembla Riglos però enlloc de “bolos”  la roca fa “tacos”.  És una agradable barreja de via clàssica ja que recòrre una línia de diedre agradable i evident, i  a la vegada té un toc esportiu  ja que està equipada amb químics. I  la raconada a on està  és ben maca.
       Material, expres , reunion i dues cordes de 60 per què es baixa rapelant.

llarg inicial per anar a buscar la línia de diedres

Acabem fent algunes vies d’esportiva a ultima hora de la tarda, a  la paret de la Mandarine…res destacable, només per acabar la jornada.
       De fet , tot i que a Ombleze hi  trobarem alguns sectors d'esportiva , no són de visita obligada. A la guia en surten un bon grapat ,però una tarda que vam estar voltan per investigar en vam haver de descartar molts (gairebé tots..) Els únics que se salven una mica i aquí si que hi vam escalar alguna via ,  són "El pescher du haut" i "On s'poete la ruche", però com ja he dit no són visita obligada.

L'últim dia anem molt d'hora a la banda esquerra , d'Anse a veure si podem fer alguna cosa a abans que arribi el sol . Anem resseguint la paret i , sincerament no veiem cap línia que ens cridi l 'atenció.
       Ens posem a "Coeur  a carreau", 6c  bé. No és una gran clàssica però està bé. Via de 5 llargs, placa i escalada tècnica . Interessant,  per conèixer aquesta part de la paret. Via equipada només calen cintes . Es rapela .
       Just  arriba el sol vam tirar avall.

Per les plaques d'Anse

I  així acabem la nostra visita a Omblèze. Ens sembla un racó preciòs i bucòlic, amb algunes vies motl bones, val molt la pena conèixer aquest lloc.  Però amb una visita i fent les més clàssicaque crec que ja és suficient. Hi ha molta roca però no tota sembla que dongui per grans línies.