Espero que si algun dia decidiu viatjar cap aques tros de terra us serveixi aquest post per encarrilar-ho una mica. El que ens hem adonat que per algunes activitats cal reservar amb molta antelació.
Avió:
La visita a NZ va inclosa en un viatge a Austràilia. Vam comprar bitllet a Sidney anar i tornar. A part, vam comprar dos bitllets més , els de Nova Zelanda :
-Sidney a Christchurch( Illa Sud) i
-Auckland (Illa Nord) a Sidney.
El fet d’arribar a NZ per una ciutat i tornar per una altra no era més car que comprar anar i tornar al mateix punt. I vam tornar des de Auckland perquè el recorregut clàssic sol ser de Sud a Nord (o al revés) i d’aquesta manera no hauríem repetir la quilometrada fins a Christchurch.
A més a més, fent el viatge en una sola direcció només cal agafar el ferri per canviar d’illa (de sud a nord ) una vegada, i ens va costar 200 € (els dos bitlltets i el cotxe).
Tot ho vam fer bitllets per separat ,ja que mirant l’opció de "multidestino" ens surti més car. I ja ens va sortir car , perquè no vam poder comparar bitllets poques setmanes abans de marxar. I els preus s’havie encarit una mica dels que havíem vist mesos abans.
Pels de Nova Zelanda el que em va anar millor va se edreams, ja que abans de fer totes les mogudes de donar dades especifica si en el preu inclou una maleta a facturar i quin pes. En altres comparadors només surt el preu i no aclareix l’assumpte d’equipatge fins que no ho has fet els tràmits de donar dades. Evidentment les primeres opcions més econòmiques solien ser només amb bossa de mà i al final et feien saber els preus per si volies facturar i et cobraven un dineral per factuar un bulto.
Pel que fa al pes de la maleta els vol a Sidney permet un “bulto” de 32 kg , però els vols de NZ a Austràlia el pes permès eren 23kg. A l’aeroport d’Auckland ens vam pesar les boses de mà que les portàvem a “petar” , vam treure un parell de llibres que ens els vam quedar a la mà i al marxar els vam tornar a posar a dins.
A Sidney vam volar amb Qatar i Emirates, un servei super atent i uns avions moderníssims. Amples, pantalla grani molt còmodes. I és que el de Doha a Sidney durava 15 hores!! De fet aquest ha sigut un trajecte etern, vam sortir de Barcelona el 14 de febrer i vam arribar a Nova Zelanda el 16!
Escala a Qatar
Al aeroport de Sidney havíem de fer una nit per agafar l’endemà el vol cap Christrchurch. Però ups! Resulta que a la nit el tanquen, (Si! l’aeroport de Sidney de nit està tancat!!) ens vam quedar de pedra, però deixen un petit rebedor obert per la part que entra a l’estació i allà s’hi pot dormir.
Aeroport de Sidney per fi surt el sol...
I el dia 16 al migida aterrem a Christchurch amb la gran alegria de trobar-nos amb el Sergi el Betlem ,el Roc i l’Elba, que guai!!
Primer a sopar a Nova Zelanda i amb gran companyia!!
Una de les primeres coses que fem és comprar una targeta telefonica, entre 30 i 50 € es pot trobr targetes entre 1gb i 3gb amb trucades a NZ .
Lloguer de cotxe
Uf uf !! Aquesta part ha estat la que més ens ha disparat el pressupost. Nova Zelanda és un país car i trobar lloguers econòmics no és fàcil. Sobretot el febrer que és temporada alta. NZ s’ha convertit en un destí clàssic per recòrrer amb furgo i autocaravana. Per tant hi ha una amplia oferta d’aquest tipus de vehicles. Vam decidir llogar un monovolum equipat. Vol dir una fusta i matalàs a darrera per dormir i la part de sota per posar paquets. El lloguer incloïa: cuberteria, pots, olles, fogonet, nòrdic , coixins, fundes, tovalloles i una guia de la Lonely. Era un equipament senzill, n’hi ha demés elaborats amb calaixos i armariets…
Evidentem surt una mica més car que si lloguessim un cotxe petit però , fent comptes , resulta millor anar així i dormir en arees d’acampada (que n’hi ha moltes de gratuites) que no anar amb un cotxet buscant i pagant allotjament. Era el vehicle més econòmic d’aquest tipus que vam trobar, de fet hi ha unes autocaravanes espectaculars amb uns preus més espectaculars encara. Ho vam fer a traves de Vroom Vroom un buscador de cotxes i de campers. L’empresa va ser Nomads, petita no tan gran com una Jucy o Trift . De fet a Cristchurh no tenia ni oficina i vam quedar en una mena de taller, tot semblava bastant "cutre", però no, el cotxe era un Monovolum Toyota del 2000 que ens va anar de meravella i l’atenció per part del personal molt correcta.
L’últim dia a Auckland ens van posar una multa per que les enganxines identificatives del vidre no es veien bé (de fet així és com ens el van entregar). Vam parlar amb l’encarregat i ens va dir que ell se'n ocuparia de tot i que no patissim. Sí, vam quedar satifets amb el servei de Nomands, tot i que no era pas barat.
El senyor de la companyia fent les explicacions pertinents pel manteniment del cotxe
la nostra caseta per voltar per NZ, el llit dalt i a sota els paquets
Pel que fa a combustible vam quedar glaçats amb el preu de la benzina, per la illla Sud sortia a 2,05 $ el litre , en canvi la Nord a 1 ,80 $
Una de les despeses més grans del viatge, el transport
Quant a mapes, no en vam comprar cap, amb la guia turística i els que et proporcionen a les oficines d’info turística en vam tenir prou (i sant google és clar). Ens va anar molt bé uns mapes generals de cada illa que són de AA Maps , gratuits i es troben a l’aeroport o oficines de turisme.
Vam tramitar el Carnet Internacional però no ens el van demanar enlloc. Les companyies de lloguer no els fa falta Però val la pena portar-lo ja que representa que és una traducció del espanyol per si et para la policia.
On dormir:
Per mouren’s vam utilitzat dues aplicacions, “Wikicamp” “Campermate“. Un gran invent, per la cerca de llocs per fer nit , dutxes, fonts, pic nics… Tant de franc com pagant.
Buscàvem llocs tipus “campgrounds”, àrees bàsiques on s’hi pot pernoctar però amb serveis mínis com WC o aigua i que solen ser gratuïtes.
Però ens vam trobar amb un problema, i és que en moltes d’aquesta punts de pernocta hi havia el cartellet de “only self contari”. Aixó vol dir per furgos o cotxes amb dipòsit per aigues. I les que ho tenen porten una enganxina homologada a fora que ho verifica. I no era el nostre cas. Això ens dificultava una mica buscar lloc per dormir. Ja que si no et “self contained” i fas nit en una campsite per SC et pot caure una multa de 200 $.
Fins fa uns anys era fàcil moure’s i dormir en qualsevol lloc, però ha patit tal boom que ho han hagut que regular una mica. Ens van avisar que anessim en compte i millor dormir a on ens estava permès i més o menys o vam fer. Cal vigilar a les zones properes a les ciutats, allà sí que multen.
En una zona per pernoctar a prop del poble de Dunedin
L'antiga estació de Lumsden, un altre punt de pernocta.
Pel que fa a compres, el nivell de vida és elevat , preus cars. Nosaltres anàvem al super i allà carregàvem amb el més bàsic, capricis pocs…El Cowntdown, és un dels que ens va semblar més barat . i el Newworld també però cal demanar la targeta de descompte.
Primera gran compra de provisions , gran de quantitat i de preu!!!
Hem estat un total de 28 dies, i ens han quedat moltes coses per fer, hem fet molts qms. la Illa Sud vam fer 3900 qms i en la Nord 3000 més . És còmode moure’si fer i tirades llargues, hi ha moltes arees de descans i zones de picnic molt ben mantingudes.
parada a Lake Tekapu, un altre bon lloc on es podia dormir
un altre pic-nic ben panoràmic al llac Pukaki
I fins aquí les quatre coses de com arribar o moure's per Nova Zelanda .
en les pròximes entrades fotos i info del que vam fer i veure…que va ser genial...
Un excel.lent post amb un munt de dades interessants i necessàries per viatjar-hi.
ResponEliminaGràcies,
Gràcies!!! Si vols més informació no dubtis en preguntar!
ResponElimina