30/11/21

ESCALADA I BICI PELS ALPS MARÍTIMS

Deixem Itàlia per tornar cap casa, però ens vam guardar uns dies per parar a la Costa Blava. De fet, cada vegada que hi passem ens diem el mateix,  que no ens agrada aquesta costa, que està saturada de cases i apartaments, massificada i explotada.  Però tot i això, sempre acabem fent una parada i  sovint descobrint paratges  ben interessants.  Aquesta franja costera s'inclou  dins el departatament dels Alps Marítims i acull una bona col·lecció de parets per escalar , carreteres per pedalar  i racons per descobrir.

Pel que fa a escalada, vam  escalar 3 dies, dos d'esportiva i un de via llarga.

De  sectors d'esportiva vam anar a:

Guantanamo :  La veritat és que està bastant lluny de ser un sector atractiu,  el nom ja no convida gaire a anar-hi, està molt a prop de l'autopista i a més a més s'aparca en una mena de cul de sac d'una urbanització bastant tronada. Però les vies són molt bones. Plaques llarguíssmies de bon calcari i moviments elegants. Ens va semblar que malgrat l'entorn amb poc encant es mereix una visita per vies de com a màxim 7c o 7c+.

La informació la vam trobar en aquesta web: https://www.ukclimbing.com/logbook/crags/guantanamo-27288/#tomesha  i uns amics italians ens van proporcionar ressenyes.

les plaques de Guantanamo

Les vistes a la costa

El següent sector a on vam anar és conegut com a Big Stuff a Scragnolles.  Al contrari que l'anterior aquest sector el trobem lluny de la costa, en el interior de la regió en un ambient muntanyós, tranquil i molt bucòlic. Però les vies no ens van agradar,  vam baixar a les parets, però es veia tot bastant abandonat ...No ens van motivar gens.. Així que vam optar per plegar, i encara hi vam sortir guanyant amb una bona recol·lecta de fredolics.

El pàrquing, podem estar tranquils que la furgo està ben vigilada..

El sector que no ens va "seduir"  gens...

Els fredolics... En va sortir una sopa ben deliciosa

Pel que fa a la via llarga, vam anar a Saint Jeannet. El poble es troba als peus de la Baou on vam escalar la via "Directissime + Peril Jaune" una línia clàssica de entre diedres, fissures i roca excelent.

Sobre aquesta activitat trobareu tota la info detallada a la web de Vaude on hi vaig publicar la crònica de l'activitat

Així doncs, aquests és la roca que vam tocar durant la nostra visita a la Costa Blava- Alps Marítims.

I ara, una proposta  de ruta en bici de carretera. Un itinerari entre muntanyes  i amb vistes al mediterrani que ens va semblar espectacular. La volta ens ens va portar a coronar colls  de Turini i Braus.

Turini es una pujada molt vistosa i estètica ja que  qualsevol de les seves vessants ens regala  unes "paelles"  precioses.  A banda de ser un clàssic en el món del ciclisme és una carretera llegèndaria pel del Rally de Montecarlo.

Vam fer  Turini sortint del Sospel, fantàstica pujada. Fresquesta i humida entre boscos vestits de tardor.  La baixada cap a  Lucéram ens va semblar de postal, la carretera D21 és preciosa i recargolada. "Paelles" i revolts perfectes i molt estètics.

A Escarène ens enfilem  cap a coll de Braus i continuem amb un paisatge que ens alegra la vista perquè les cames ja no  hi van tant d'alegres... I de Braus ja baixem a Sospel on acabem la pedalada

Ens va semblar un itinerari fantàstic  pel paisatge de pins i avets, pels colors de la tardor,

per la carretera i per la tranquil·litat . Molt recomanable. Quin gust pedalar per aquests paratges!!

Enllaç a Strava:

<iframe height='405' width='590' frameborder='0' allowtransparency='true' scrolling='no' src='https://www.strava.com/activities/4249997422/embed/0068525a88c2ecbab1327cf3c35689d1424d95cd'></iframe>

I acabo amb una recomacaió , voltar pel poble medieval de Sospel i pujar a l'ermita de Notre Dame de la Menour, que la trobarem a la carretera que puja de Sospel cap a Turini.

1. sou els meus herois.
    Per cert, us truco per a que ens feu una proposta de llocs i destins per aquest gener. Ningú com valtros per conéixer tàpies allunyades del bullici