28/6/22

BICICLETA DE CARRETERA PER LA ZONA DEL MONCAYO. VIATGE A ZONA CENTRO 2ª PART

De fet, aquesta zona no és indret  clàssic per la bici, no ofereix grans ascensions ni rutes populars. Però sempre és interessant, al menys per nosaltres conèixer territori a cop de pedal encara que no sigui el paratge  més espectacular o famós

Quan  volem pedalar per llocs amb poca tradició ciclista, al   crear una ruta  estirem de diversos fils. Per una banda consultem online: wikiloc, kmoot, webs de ciclisme... Si trobem rutes que ens semblen interessants les contrastem amb mapes (els de paper, els de tota la vida), i és que a vegades seguint alguna ruta  descarregada de la xarxa ens hem  trobat amb algunes encigalades  bastant desagradables.  Així doncs entre el mapa de paper i algun track  confeccionem la ruta amb  alguna aplicaió  (Garmin o al mapcz), un cop creada  ja només queda passar-la al gps i a pedalar.

Hem après també,  que a l’hora de crear la ruta  cal verificar  bé per on ens fa passar, ja que no sé  perquè, a vegades et fa desviar de la carretera  que estem seguint per fer una drecera que sol passar per carrerons  estrets  o carreteres  en mal estat, i total per arribar al mateix punt que la carretera per on circulàvem.  Bé, doncs  així és com muntem les rutes.

Pel que fa a la zona per on pedalarem  és a cavall entre  de Soria  i Saragossa , estem en un territori  de paisatge variat, secarrall i matoll a la part baixa i pinedes,rouredes  i alzinars a més alçada.    En general vam pedalar  per carreteres bastant solitàries i en bones condicions per cirular-hi en bici.

Vam fer dues rutes: La volta al Moncayo i  una combinadad de bici i pujada a peu al Moncayo.

La volta al Moncayo , va ser una ruta llarga de  152 quilòmetres  i  2.500 metres. de desnivell

Vam sortir de Tierga i voregem la vessat Sud del Moncayo , coneguda com la cara oculta. Passem per Trassobares, Calcens,  Calcena  ben pintoresc. Pugem cap a Beraton conempltan camps de blat d'un groc preciós i turons infinits. En arribar a Beraton ens vé baixada, per arribar a Tarazona podríem haver agafat la nacional però decidim anar per carreteres secundaris , és mes llarg però més tranquil. Als afores de Tarazona agafem la pujada cap a Borja abans de Borja passem  paso de Buste, un poblet preciós amb un curiós monument a les bicis. Un poble que es troba envoltat de rocs i pedres, molt curiós.     En arribar a Borja ens queda un últim port i uns quant quilòmtres per "falso llano" , la carretera està bastant deteriorada, amb sotracs i la veritat és bastant incòmode.

La ruta és variada pero vam fer alguns quilòmetres per pobles i nublic urbans i no ens va semblar  un paisatge gaire espectacular. La ruta ens va servir per poder conèixer  i contemplar paisatges diferents  però  no ens ha semblat  d’una bellesa remarcable.

La ruta a  Strava:  <div class='strava-embed-placeholder' data-embed-type='activity' data-embed-id='5915110439'></div><script src='https://strava-embeds.com/embed.js'></script>

L’altra sortida en bici  fou una combinada de bici i pujar al cim del Moncayo a peu. Vam sortir de Bullbuente i entre carreteres i paisatges rurals ens plantem al monestir de Veruela.  En el monestir ens enfilem direcció els boscos de la falda del Mpncayo, una pujada preciosa a l’ombra de zona boscosa. En arribar al aparcament s´acaba l’asfalt i ens esperen 6 quilòmetres de  pista que acaba en els Santuari de Nuestra Señora del Moncayo. Aquí comença l’ascensió al cim a peu. Al aparcament , canvi d’equipació i cap amunt.  Fem el cim i ja tot baixada caminant i en bici.

Per veure la info detallada de l’activitat, a la web de Vaude hi trobareu una crònica que vaig escriure.

Canvi d'indumentaria i un bon entrepà

Pujant cap al Cim

Cim del Moncayo

És una activitat complerta però no  pas dura, són 50 quilòmetres  en bici dels quals la meitat són baixada i la pujada al Moncayo no presenta  cap dificultat tècnica. Cal tenir en compte però, que dalt del cim la temperatura és fresca i sol haver-hi vent i boira, per  no oblidem de portar roba d’abric i un impermeable.

I aquestes són les dues activitats en bici de carretera que vam fer pels peus el Monayo.

I continuem  fent  via   cap a “zona centro” pero abans pararem en alguns llocs a  Castella i Lleó per visitar les seves roquess... En la propera entrada..