31/8/23

Bicicleta per Cornwall, visita St Michael's Mount i península de Pentire. (UK 3)

Encara pel Sud d'Anglaterra, aquí van indrets que vam visitar  (alguns en bici) de la península de Cornwall que ens van agradar força.

Ruta en bici per Cornwall:  70km 1200m
    Aquesta ruta en bici recorre les costa de la península de Cornwall.
    Fem la carretera de per la costa direcció oest- est. Rodarem per un paisatge preciós entre platges, mar blava i turons verds. Arribem amb una bona baixada al poble de St. Ives. Poblet de costa molt bufó. Fem una parada per gaudir del port i de l'animació del seus carrers, hi ha gent, però no és carregós. La marea ara baixa deixa al descobert una gran esplanada de sorra molla i els vaixells que estan allí amarrats. Casetes i botigues de planta baixa, tot plegat una postal ben maca. Tot i que fa fresqueta fa un sol radiant que encara es veu tot més brillant i nítid. Sortim del poble passant per carrers i cases típiques, quines rampes!!
    Ens dirigim a la costa de la banda sud de la península. Continuem pedalant a prop del mar fins a arribar a Penzance, un altre poble de costa molt bonic.
Continuem entre petites carreteres emmurallades a banda i banda per vegetació i baixem a Logan Rock (sterrato), està bé, però potser no cal.
Baixem també teatre romà , que no hi entrem. Contemplem la platja i la gent. I finalment tornem al punt de  sortida.
acabem! Ruta vistosa i per un entorn divers costa, pobles i prats.
                Ruta al wikiloc

A la tarda anem a St. Michael' s Mount. Un lloc bastant únic de la costa de Cornwall. És una illa, que depenent de l'estat de les marees s'hi pot accedir per terra o en vaixell. A l'illa hi ha un castell i un jardí els quals es poden visitar. Diuen que és homòleg al Mont Saint- Michel de Normandia. Totes dues són illes còniques i depenen de les marees.
Racó curiós i preciós al qual hi arribem quan la marea baixa i es comença a veure el causeway, o el camí de llambordes que hi accedeix.
Ens ha agradat i ens sembla un lloc peculiar que es mereix una visita. I, seguint la nostra norma a l'hora de fer turisme hi anem a última hora que s'hi està tranquil.

La següent parada la fem per anar a uns penya-segats de la costa, a Pentire Point. Es troben a la península de Pentirehead al Nord de Cornwall. La intenció era fer una via, però en arribar a la paret la vam veure fosca, humida i no ens va motivar gens. Així que vam decidir fer una caminada pel sender que ressegueix aquell tram de costa que és espectacular.
    Ens va semblar un indret de postal, on es respira molta calma, si teniu l'oportunitat de parar per aquí, aneu per aquests camins que ressegueixen la punta entre prats, penya-segats i mar. Per accedir-hi cal anar al pàrquing de Pentire, allà no es pot pernoctar i és de pagament. No accepta targeta i es paga amb una aplicació, no hi ha gaire cobertura.

Després d'estirar les cames anem a la platja de Polzeath Beach, que la vam veure des de dalt. Tot molt estiuenc! Fa sol, i la gent surt a gaudir de les bones temperatures.
     I acabem el dia passejant per Appledore, un poble de costa, adorable. Carrerons estrets, tot molt endreçat i molta tranquil·litat.És tard i no hi ha gaire moviment...

1. Valtros trobeu paradisos per arreu
    Fins i tot a Gran Bretanya... pla com un llençol, purgatori dels tapieros

les fotos, certament precioses!
    Bon viatge

2. Gràcies albert!!
    Ei!!Doncs és un destí que t'agradaria! Les tapies arran de purgatori res...Un paradís !!