15/7/13

Siracusa, un resum de sectorets.

A la província de Siracusa, que ens va deixar encantats amb els seus pobles i indrets (penso que es mereix un post sobre turisme, i ja vindrà) hi vam passar uns dies escalant en alguns sectorets prou interessants.
Per nosaltres el millor per escalar a la illa és la zona de San Vito lo Capo, però si es té temps i es vol combinar escalada i turisme val molt la pena parar uns dies en aquesta zona.
Sobre els sectors que a on varem escalar doncs:
Contrada Alfano : Situat en un lloc espectacular al nord de l'altiplà de Canicattini Bagni en un laberint de barrancs i engorjats. En aquesta zona vam escalar en alguns  sectors que ens van molar bastant. “Contralfano” : Un petit muret amb 25 vies entre 15 i 25 m . lleugerament desplomat “xorreres” i forats, Ombra per la tarda. Hi vam estar un parell de dies, val la pena. Un altra paret és la de “Nome e Cognome” aquest sector va ser una agradable sorpresa , està just a sota la carretera, vam anar-hi un dia per veure si molava i al final vam fer-hi un parell de visites més. Ens van motivar  les seves vies curtes i explosives . Grota de Lucertola és un boveda que no ens va molar gaire, la roca no ens va semblar gaire bona i les línies no ens motivaven, recordo que era un dia que molta calor i per tant la temperatura no acompanyava gaire, però no ens va semblar un sector de visita obligada. Hi havia unes plaques a la dreta de la cova que tenien bona pinta però a ple sol eren impracticables, vam fer un parell de vies que no ens van molar i vam marxar.
sector Nome e Cognome:

Cavadona: Un bona coveta, amb vies de dificultat. Prou bó. El primer dia ens va semblar una mica tenebrós però poc a poc li vam anar trobar el “que” i vam anar-hi uns quants dies. Al ser una cova es pot jugar amb les orientacions i s'hi pot estar tot el dia. Vam fer vies bones, i fanàtiques. Una escalada atlètica entre xorreres desplomades (per variar). El millor d'aquí era el pàrquing, que també era a on estàvem instal·lats, s'hi arribava per una solitària pista i era un solitari i tranquil racó. Per nosaltres un altra lloc a recomanar.
I aquests són les parets que vam visitar per Siracusa i que ens semblen que valen la pena. A la guia “Di Roca di sole” n'hi surten un bon grapat més , en vam visitar algun però no es veien gens atractius, no cal ni anar-hi.

deliciòs pàrquing i "apalanque"

MODICA és un poblet encantador que es troba a la província de RAGUSA (un altre indret que també ens va enamorar). Doncs bé a Módica val la pena fer una matinal al sector “Ambiguità  “ i acabar el dia voltat pel poble i comprant una deliciosa rajola de xocolata artesanal.

pàrquing del sector Ambiguità. Darrera, segons diuen, l'aqüeducte més llarg d'Europa

un bon muret per passar l'estona