22/11/17

ARAPILES . UNA MICA D' INFORMACIÓ PRÀCTICA

Era la segona vegada que visitàvem aquesta llegendària escola. L’any 2003  va ser el primer cop i recordo una contundent frase que havía llegit sobre aquesta roca que deia: “ Arapiles és tan espectacular  que no sé si Déu ha creat primer la muntanya i deprés la terra o  al revés” i… “Buenuuu”….  Realement és un indret curiós però aquesta afirmació, una mica exagerada sí que ens va semblar…Ens ho  imaginàvem més gran.

Les muralles d'Arapiles

És  que tracta d’una zona històrica i amb molta personalitat. A nosaltres la seva escalada ens va entusiasmar. Hi vam passar gairebé 15 dies  descobrint línies i parets molt originals . La roca és molt especial, estètica i  ens brindarà unes precioses línies d’escalada sobretot en autoprotecció, però ni de bon tros ens va semblar una de les parets més espectaculars del país.
         Alberga vies històriques com la “Punks in the gym” el primer 8b+ del món  o la “Kachong “ amb el seu  impressionat sostre escalat  en solo per  Glowacz.  Hi ha vies de tota mena, però predomina la dificultat baixa-mitja . Les rutes més difícils solen ser plaques i estan equipades amb expansió (els darreres anys estàn reequipant amb químics) Les vies d’esportiva estàn ben però no ens van semblar excepcionals, és un lloc  per trobar bones vies de trad però no d’esportiva no tant.
I això sí, aquesta  quarsita és una roca  dificil de protegir ja que hi trobarem  molta fisssura cega i petita . Cal anar ben provistos  de tascons. Nosaltres vam comprar un joc d’ offsets, aquests tasconets assimètrics que en teoria son ideals per aquest terreny. Ens van costar un ull de la cara i no ens va fer gaire servei.  Les vies realment difícils ténen alguna expansió i amb un bon repertori de tascons n’hi ha més que suficient per la majoria de les vies  . Evidentment un parell de   jocs de friends, també.

Una mica d’info pràctica:

EL Mount Arapiles es troba en l’estat de Victòria a uns  350 quilòmetres al nord-oest de Melborne. I també molt a prop de la zona de Grampians.
En el poble de Natimuk a 12 quilòmetres hi trobarem , la botiga de muntanya de tota la vida, abarrotada de material i ressenyes . Un hotel/pub (d’aquells típicament australià) on serveixen uns bons  plats combinats, et pots dutxar per 4 $ i hi ha wifi. En el parc hi ha una font amb aigua.

L'Hotel/Pub del  Poble
Un altra edifici de Natimuk, ja es veu , un poble ben senzill

En la  població de Horsham  a uns 35 qms. hi trobarem més serveis, supermercats, bars, bugaderies…I com no, un meravellós parc amb les pertinents barbacoes  on s’hi pot cuinar una bona parrillada de carn. A Autràlia són  molt usuals el parcs i zona de picnics amb unes instal·lacions especatulars, com barbacoes, fonts, parcs infantils. I tot molt ben cuidat i respectat....Igual que aquí...
Una altra població propera és Stawel però  més petita i els supermercats més cars.

8 del vespre, ens vam haver de menjar la pizza al cotxe perquè tot estava tancat, cal anar d'hora!!!

Pel que fa a dormir , la majoria d’escaldors s’instal·la en el  The Pines un campground  bastant bàsic, amb wc, i pica per rentar plats .Gestionat pel parc , per reservar: https://www.parkstay.vic.gov.au/mount-arapiles-tooan-state-park
Quedar-se  en aquet campground és molt còmode ja que  d’allà es pot accedir a gairebé tots els sectors caminant.

Ben instal·lats en  The Pines

Sortint cap a les parets

La millor època per anar-hi seria primavera  o tardor.   Nosaltres hi vam estar aquest abril i vam tenir temperatures bastant altes, fugíem d’escalar al sol.

Vistes de la zona , una mica desèrtica i calurosa

I què es pot veure pel voltant?:
El dies que no escalàvem anàvem a córrer o caminar per aquests paratges mig desèrtics.
 Així vam visitar:
Pink Lakes un llac de tons rosat degut a unes algues vermelloses que habiten  en les seves aigües. A prop d'aquest llac hi ha el poble de Nihil, molt autèntic i pintoresc.
Natimuk  Lake , a pocs quilòmtres del poble de Natimuk, molt solitari però amb cert encant per fer-hi una passejada.

Pink Lakes:

El poble de Nihil:

I a un parell d'hores llargues queda la costa del Sud ,Great Ocean Road. A on també hi vam anar, vam recòrrer la costa en un parell de dies i vam visitar algun parc Natural que ens van semblar increilbles. Però en faré una altra entrada al blog.

I sobretot estar sempre atent  per poder contemplar la variada fauna que habita en aquestes terrres:

Un porc espí ben recargolat

Els divertits lloros que voltaven pel càmping i les parets

I com no...un cangur!

Les ressesnyes, hi ha una  gran i variada oferta de guies de la zona,  nosaltres vam utilitzar aquestes dues:

I per escalar doncs un parell cordes,  les vies solen  ser d' 1 o 6 llargs com a molt, un parell de jocs de tascons i un parell de jocs de friends.. Com ja he dit ens vam gastar un dineral eb un joc d’”oofstes”i no els vam utilitzar gaire.

I de moment, per no allargar-me més deixo una petita llista de les rutes que més ens van agradar d’ Arapiles (amb graduació segons el sistema Australià ).  Obviament podria ser més llarga, no és fàcil escollir però hem  intentat fee un  llistat variat  on hem escollit vies de sectors diferents.  En el següent post ja ampliaré a on  i que vam escalar per Arapiles.