7/8/18

VSITA A DINAMARCA

A principis de Juny vam creuar Dinamarca  com part de l’ itinerari cap  a Noruega. Però abans d’arribar a terres daneses vam visitar la ciutat alemana de Lubeck  que ens va semblar  increïble. Una població  històrica, de les més antigues i amb una robusta arquitectura medieval impressionat. Torres fortificades, ponts, canals, i  tot molt ben conservat . Va tenir una gran  pes comercial i s’ha mantingut  en molt bon estat gràcies a l’assentrament de Creu Roja durant les guerres del segle XX.  És una ciutat preciosa que vam recórrer en bicicleta,  (mitjà terriblement pràctic per visitar poblacions ) i ens va agradar moltíssim.

Holstentor  o porta d' Holste, construcció icònica de la ciutat

Des de la  torre de l'església de St.Maria de Lubeck vam poder gaudir dels característics sostres punxeguts i torres de la zona  Una passada!!

El edificis de totxana

I la plaça de l´ajuntament que sembla treta d’un conte.

Vam fer nit al poble de Leck en una tranquil·la area per autocaravenes i l’endemà ben d’hora matí ja entràvem a Dinamarca.  Que pla és !!! Sen's  feia estrany aquell paisstage , cases baixes, carreteres llargues…Tot plegat ens regalava  una gradable sensació d’amplitud. I quant carril bici...això és un paradís per gaudir del pedal!!!

Paissatge danès

Vam pujar per la banda oest del país per arribar a Hirtshals a on agafaríem  l ferri que en duria a Noruega. Vam fer-ho en tres dies i el que vam visitar va ser:

ILLA DE ROMO
Aquest petit tros de terra està unit al continent per una carretera a poca alçada del mar  des del poble de Skaerbaek. Ja només conduir per aquí val la pena .
En arribar a Romo va tombar a mà dreta per anar a Juve però no cal no hi ha res que ens semblés interessant.  L’atractiu i curiositat  del a Illa és la platja que queda al Nord i on hi podrem fer uns quilòmetres per la sorra.  Vam passar una estona divertida rodant per la plata de sorra compacta fins gairebé arribar a l’aigua.

RIBE
Diuen que és el poble més antic de Dinamanrca i un rellevant punt comercial  en l’època viquinga.  Una encantadora població, amb una atmosfera tranquila, de carrers amples empedrats , cases baixes, tot de totxo vermellós …De postal
Vam deixar la  furgoneta en el pàrquing d’entrar al poble, (preparat  per autocaravanes) i vam recòrrer Ribe a cop de pedal.

Vam visitar la catedral de d’on vam gaudir  de fabuloses vistes

I vam allargar la volta pels afores des  d’on vam contemplar el poble:

MENNESKET VED HAVET (SENYORS DEL MAR)

Continuem resseguint la costa i a prop del  poble de Ejsberg apareixen aquests senyors.  Quatre figures gegants i impressionants observadores del mar. que no et deixen indiferent.   Hi vam arrribar a mitja tarda quan el sol els il·luminava de ple i la imatge encara és més espectacular.

I vam acabar la jornada arribant a Blavand , el punt més occidental del país. I bé,  no ens va semblar que fos gaire especial, una platja i un far...Però res destacable la veritat.

Legoland

L’endemà visitem aquest parc d'atraccions-museu de la construcció lúdica. I tot i  que no hi  anàvem  amb  canalla ens va semblar divertit i interessant. Les construccions amb Lego són  grans obres d’art i d’ enginyeria.

MOLLEHOJ

En acabar vam dirigir-nos cap a l’est per trepitjar el punt més alt de Dinamarca, i haig de dir que és merament anecdòtic perquè, tot i ser el punt més elevat , ni te forma de turó ni està marcat de cap manera. Bastant insípid...

Ningú ho diria però estic trepitjant el punt més alt de Dinamarca

Aquella nit vam dormir en una zona habilitada al poble de Hobro en el pàrquing del Club Nautic.
L’endemà al matí arribem a Hirsthal, vam anar al port a comprar la bitllet de ferri per Narvik (Nourega) , n’hi havia pel mateix dia a les 11 del vespre. Perfecte! Ens quedava tot el dia per visitar el que teníem previst i era:

SKAGEN
La zona més septentrional Dinamarca, i un indret especial on es troben les aigües del mar del Nord  i el Bàltic.  Fent  una agradable caminadeta arribem  a  Grenen  (vol dir branca) i així és com s’anomena  punt més al Nord de Jutlandia.

El far de Skagen

Resseguint la platja per arribar al punt més septentrional de Jutlandia

I ben cert ! Les onade arribaven per les dues bandes!!!

Rabjerg Mile
Ja tornant cap a Hirsthal parem a  una de les zones de dunes més grans d’Europa vam estar una estona caminant entre sorra  i gaudint d’un paisatge molt peculiar i atípic de la  zona. Ens va semblar un racó ben especial.

I  aquí acabem la nostra visita a Dinamarca abans d’arribar a Noruega . El vespre vam embarcar al ferri, que vam sortir amb dues hores de retard!!  Cosa que ens va estranyar per la correcció que caracteritza els països Nòrdics.