28/11/22

ESCALADA A GALAYOS

Aquí deixo el recull de vies que vam fer a Galayos durant uns dies d'octubre del 2021. No explico llarg per llarg ni petits detalls, senzillament comparteixo el que vam escalar, per on i que ens va semblar. De fet, totes les vies que vam fer ens van semblar fantàstiques, ens vam enfilar per un granit boníssim i fissures i díedres esplèndis. Quina roca i quines línies tan bones!!
    Així espero que si algun dia aneu cap aquest paratge de torres i agulles, aquest post us ajudi a organitzar una mica per on començar. Hi ha tanta agulla, tantes vies i tot és tan llaminer que costa una mica decidir entre tanta oferta i de tanta qualitat.

Per altra banda, si voleu veure una mica d'informació pràctica, aproximació, ressenyes ... Podeu donar un cop d'ull a l'anterior post: http://laliquim.blogspot.com/2022/11/escalada-galayos-informacio-practica.html

La llista la presento en ordre cronològic segons les vies que vam fer cada dia. El punt de partida va ser el refugi de Victory,  per tant les aproximacion a la majoria de vies no van excedir el 30 minuts. Poc caminar i molt escalar,  ja vam caminar ben carregats  el dia de pujar el refu.

Primer dia de Galayos:
    Torreón de Galayos: Via Underground-Malagon V sup  180m
    Aguja Tonino Re:,Via "Game" V 140m

Tal com vam arribar al refugi Victory,  vam deixar els "trastos" i ens en vam anar cap al Torreón.
    Teníem clar que el primer cim que volíem trepitjar era el d'aquesta torre, que amb 2124 no és la més alta però si la més espectacular i estètica.

La Underground- Malagon, és una combinació que comença pel sòcol inferior del Torreón i per una evident fissura ens porta a la plataforma de las Flores on agafa la Malagón.          Una línia preciosa entre fissures, diedres i roca excel·lent.
    El cim, és molt petit, peculiar i amb un ambient bastant impressionant, ja que és una plataforma de roca que com a molt farà 1 metre. M'atreviria a dir que és una de les puntes més petites a on he pujat.

La via està pràcticament desequipada, però hi trobarem algun clau. En el cim hi ha una intal·lació de cadenes per rapelar. De material vam portar un joc d'aliens i un de camalots fins al 4 (el 4 serà útil per l'últim llarg de la Malagón)

Rapelem per la cara Nord, fem 3 ràpels curts (anem amb una corda) que ens deixen a la plataforma. Toca baixar destrepant per la canal i com que encara hi ha llum busquem una altra torre per continuar escalant.

Els diedres de la "Underground"

Escalant al Torreón amb el Victory a l'esquena

Fissura de la bona arribant al cim del Torreón

Foto que ens va fer la cordada que en aquell mateix moment estava a la Tonino Re...Ben bona!!!

Acabem la jornada enfilant-nos a la Punta Tonino Re per  la via  Game és una bonica i agradable escalada entre diedres i trams de placa fissurada en els últims llargs. El dia encara  dóna de sí i vam poder escalar aquesta torre  i gaudir de la màgica llum del capvespre. I per màgiques les vistes des de dalt cap al Torreón i el Galayar, quina postal!!
    De material, el mateix que dúiem al Torreon, un joc d'aliens iun de camalots fins al 4.

Part incial de la Tonin Re

Arribant al cim de la Tonino sota l'atenta mirada del Torreon... Xula la foto...

Segon dia:

Pequeño Galayo per la via "Escalador de la Noche" i
Gran Galayo per la via "El gran diedro" IV 100m

Es tracta d'una simpàtica activitat on empalmarem les dues torres per una cresta i trepitjarem l'Agulla més alta del Galayar que és el Gran Galayo amb 2.215 . El "Gran Diedro" és preciós i facilet, es fa bé i es pot protegir sense cap problema. Per arribar al cim, en sortir del diedre passarem per un laberint de blocs molt divertit i curiós.
    Baixarem sense cap dificultat per la canal que ens porta al refugi. De material dúiem un joc d'aliens i un de camalots fins al 3.

Arribant al Gran Galayo, i ja es veu el Gran Diedro...Tot Gran...

Enfilant el Gran Diedres, un "disfrute"

Traient el nas al cim

Laberint de blocs

Tercer dia:

Aguja Negra via "La Oeste" 300m Vº

El Torreón via "Sur Clàssica" 130m Vº

"La Oeste" del Torreón és un altre "must galayero". Aquesta gran torre en el cor del Galayar ens regalarà unes de les millors vistes del massís i  ens farà escalar entre elegants plaques i fissures d'estil més alpí. El primers dos llargs són potser els més exigents, la resta es anar fent sense grans dificultats.  Seguint la tònica local, poques assegurances, algun clau de tant en tant i les Rs les haurem de reforçar. De material vam agafar dos jocs de camalots fins al 3 i un d'aliens.

Baixem en 3 rapels per la cara oest,  (tot i que la guia del Lora diu que n'hi ha un,  no és així, són 3),  ens plantem a la canal i anem cap al Torreón.

La cara sud de l'omnipresent Torreón  a l'esquena

Les vistes des dels cim són magnífiques

"Destrepes " i canals "galayeras"

Foto al cim que ens va fer una cordada que estàven a la Torre Rosblanc

En el Torreón, escalem la Sud . La gran clàssica, i que maca és!! Sobretot els dos últims llargs que ens regalen diedre fissurat del bo. Aquesta via també és visita obligada...Uf! Crec que totes són visita obligada...

Per baixar del Torreón rapelem per la Nord i cap al refugi tal com vam fer el primer dia.

Els diedres de la Sur

El Quim "en su salsa", encantat d'arribar a llocs tan punxeguts

Dalt del Torreón. Bastant aeri...

De fet,  havíem planejat passar tres dies i baixar, però fa tan bon temps i hi ha tanta feina que decidim quedar-nos un dia. A més a més  la cordada que estava amb nosaltres en el refugi  se'n va avall, ens donen el menjar que no han consumit, ens va de perles, ja que només n'havíem portat per tres dies. Així doncs,  tot ha sortit rodó perquè puguem quedar-nos un dia més i  fer una altra via.

Quart dia:

Torre Maria Luisa " Diedro Ayuso- Espías"  145m 6b (6a obl)

Via coneguda també com "El Gran diedro Ayuso" i és que és el "Díedre" de Galayos, estètic i perfecte, que  no et deixa treva fins que no arribes a la reunió. Molt,  molt bona! Potser de totes les vies que hem fet aquests dies aquests és el llarg més exigent, és 6b però no et pots encantar, cal posar-s'hi bé i aprofitar bé el díedre

La baixada la farem per la mateixa vesssnt de la via amb un parell de rapels i  una destrepada.

EL DIEDRE

I com sempre acabem desescalant de baixada..

I amb aquesta via i amb molt bon gust de boca acabem quatre dies d'escalada "galayera", baixem uns dies, però tornarem... Ara que ha ens hem aclimatat al terreny i ho tenim tot controlat farem algunes vies més , a las  Berroqueras y  Peña  del Aguila, però això ho deixo pel proper post.

1. m'encanta Galayos
    la pedra, el lloc, les vies, l'ambient i els jalos de Arenas

Espero el post de Peña del Águila, amb les vies "must" del Granito Centro

2. Ei Albert!!! Totalment d'acord..Vam tornar encantats amb Galayos en tots els aspectes... Quines fissures !! Peña Aguila..Aviat el post.. Vam flipar !!