2/1/18

ENTRE BLUE MOUNTAINS I SIDNEY

El territori de  les Blue Mountains forma uns dels Parcs  Nacionals més visitats d’Austràlia. Degut a la seva proximitat amb Sidney s’hi organiTzen visites d’un dia , per tant, els seus punts més populars com miradors o carrerteres panoràmiques  poder arribar a estar molt molt  concurreguts i massificats. Però també té racons a on no hi trobarem tanta gentada i són ben especials -
Aquí  deixo algunes caminades que vam fer en aquest massís .  Per trobar informació vam anar a l’oficina  del parc al poble  Katoomba : https://www.bluemts.com.au/info/   i vam remenar per wikiloc a on també vam trobar alguns itineraris.
Katoomba és la població central de Blue Mountais,  s’hi troba el principal recorregut de miradors  i les famosas agulles anomenades  Three Sisters,.El dia que vam visitar aquesta banda vam fer un itinerari  passant per la part baixa de la vall, és a dir, per sota els miradors. Es tracta del camí que porta fins les “Three Sisters” i continua baixant avall. El camí recorre els peus de les parets i passa per alguna cascada. Arriba a l’estació del cremallera o Scenic Railway (que déu n’hi dó quin muntatge), fins trobar el tram de pujada  per Furbers Stesps que a traves d’uns empinats graons retornem a la part superior  de l’altiplà. . Un recorregut curiós pel terreny per on pasa, bosc i cascades, però la panoràmica  però no ens va semblar espectacular  ja que el camí  queda ensotalat entre les parets de la vall i les vistes no són gaire impressionants.
En la zona de Katoomba el que val més la pena és recórrer tots els loockouts per la part més alta, des d’allà gaudirem de bones vistes. Aixó si, amb  la companyia de molta ,molta gent, realment és la  zona mes visitada d’aquestes muntanyes.

Three Sisters, emblema de Blue Mountains. Però no ens van semblar especialment espectaculars...

Vista nocturna ...Postser impressionen més de nit que de dia

Baixant

Passant per alguna salt d'aigua relament alt

Zona de Pierces  Pass  és una secció de les Blues  a prop del poble  Bell.  Vam aparcar el cotxe en la zona de pic-nic de Pierce Pass, d’ allà vam baixar a la  vall per  camí molt dret i  vam  caminar pel peu de les parets entre rius i boscos humits d’eucliptus.   Vam pujar i baixar pel mateix camí que surt del pàrquing . I vam acabar al mirador de dalt que ens regala   unes molt bones vistes de les vall i parets .

Caminant pel fons de l'engorjat

Les vistes de les parets des de baix

Panoràmica des del mirador

Des del poble de Blackheath vam fer una ruta entre els miradors de  Pulpit Rock i Govets Leaps, és la que ens va agradar més. Menys transitada, tranquil·la ,entre uns boscos  de falgueres preciosos i unes vistes espectaculars. Per nosaltres és la ruta més recomanable. Hi ha moltes variant per fer aquesta ruta,  es pot sortir del mateix poble de Blackheath (com va fer nosaltres ) o aparcar en els pàrquings corresponent a cada lookout i caminar menys.

En deixar Blue Mountains vam visitar l’ encantadora ciutat de Sidey. Mira que no ens agrada gaire passar dies per grans ciutats, però la nostra estada a Sidney van ser molt especial. I tot gràcies a la Gemma i el Jan que ens van obrir les portes de casa seva amb una hospitalitat  immensa.
Els estem molt agraïts per les estones compartides, pels grans àpats que ens cuinava la Gemma i pels  seus consell a l’hora de visitar  la ciutat.

Gràcies parella!!!

El dia que vam arribar vam visitar Watson’s Bay però no vam poder gaudir dels acantilats i les vistes d’aquesta bahia  doncs va caure una generosa  tempesta i ens vam haver de conformar  amb el típic “fish and chips” de la zona que per cert estava boníssim!

Per arribar a casa del Jan i la Gemma vam  haver de creuar Sidenye ben bé pel centre, divendres tarda i plovent aixó si que va ser una  bona aventura!!! De casualitat  vam veue  que se celebrava la mitja marató de Sidneny . Ens vam animar i “why not?” Després de trobar  un racó per aparcar  i córrer  sota la pluja vam arribar al Town l Hall i ens vam poder  inscriure. La carrera era el diumenge,  a les 6:45 matí!!!
I ja estem apuntats!!!

L’endemà ben d’hora anem a visitar Sidney. Haig de dir que hem conegut aquesta ciutat gràcies a la minuciosa tasca feta per la Gemma que ha confeccionat unes  fitxes amb diferents recorreguts per la ciutat, hi incloue horaris i estacions de  busosi  trens, curiositats i llocs per veure. Molt pràctica interessant i insuperable. Res a envejear a Lonely Planet o Trotamundos.
Ens vam desplaçar en transport públic, amb a la targeta  OPAL que es carrega en establiments com kiosks o supermercats.Una targeta que en pujar al bus o tren la piques i se’t descompta el preu del trajecte.
La ruta va ser :  Arribar en bus a Town Hall, d’allar passar per la  Catedral de st. Mary i baixar per Martins Place fins al carrer Ash un curiós carreró amb gàbies en la part supeiros  on s’hi reprodueix el cant d’ocells extingits.  Parada a l’ exquisida  pastisseria “Lorraine’s  Pastisserie” quin festival de delicatessens dolces.

Ash i les seves gàbies

Continuem fins a Customs House on val la pena parar per contemplar la maqueta de Sidney situada per sota un vidre i t’hi pots pasejar pel damunt.

Per sobre la maqueta ...Levitant...

I finalment arribarem a Circular Quay la terminal de ferris ,i d’allà fins el majestuós edifici de l’ Opera House. Quina construcció tan única, les seves formes són tan especials que mai et canses de contemplar-les. Una dinar  ràpid i continuem fins a  una punta de Harbour Bridge  en el barri de  Rocks on hi ha les cases més antigues de Sidney

Les cases al barri de The Rocks

L’endemà a les 5 del matí ja estavem al bus per anar a la mitja marató. La sortida era a davant de St. Mary’s Cathedral , començava a sortir el sol i tot es vestia  una atmosefera molt especial . I a  tres quarts de set, tret de sortida i tots a córrer pels carrers de Sidney.  Feia temps que no féiem tants quilòmteres i menys per asfaltat però la il·lusió d’estar  corrent pels racons clàssics i no tan clàssics de Sideny ens van donar energia i motivació. Evidentment acabant amb les cames agarrotades com fustes però bé…va molar!

Un bon lloc per córrer una mitja no?

I  després de voltar pels estands i contemplar l’ambient post-carrera,  a les 10 del matí a estàvem tornant  cap a casa el Jan i la Gema. Pim pam! Mola això d’anar tan d’hora . Havíem  fet una bona activitat i encara tenim tot el dia per davant. I aquesta vegada la Gemma ens va deleitar amb una fideua més que reparadora.

El nostre  últim i tercer dia a Sidney també va ser ben intens.  De bon  matí agafem el bus que ens deixa a Circular Quay, d’allà caminem pels Jardins Botànics  fins a Macquaris Chair un dels punts més panoràmics per veure la postal formada per l’Opera House i el Harbour Bridge, el matí és bona hora per trobar-ho ben il·luminat.

Ara toca agafar un ferri per arribar a Manly,una petita península a pocs quilòmetres al nord-est de la ciutat. Molt popular per les seves platjes , un lloc simpàtic però bastant explotat.  Allà arribem a Shelly Beach  i la veritat no ens va sembalr tan impressioant com esperàvem, més endavant hi ha un mirador xulo des d’on es  pot veure el mar obert i els suerfistes  buscant onades.  Manly està bé pero ens va semblar  molt turístic i comercial.

bones vistes des del ferri

el carrers de Manly

la platja de Manly
El Quim remullant-se a Shelly Beach

Un racó més tranquil i bonic, passat Shelly Beach

Tornem cap a Circular Quay i d’allà un altre  ferri cap a la zona Nord de la ciutat,  a Luna Park un parc d’atraccions molt, molt autèntic amb un aire dels antics parcs,  atraccions clàssiques i senzilles. Val pena fer un tomb per veure aquestes  instal·lacions, s’hi respira una atmosfera  molt i simpàtica i infantil. Per cert eren les 4 de la tarda quan hi vam arribar i ja començaven a tancar paradetes.

Finalitzem el dia creuant  el Harbour  Bridge a peu. I espectaculars les vistes de la ciutat des d’aquest monstre de ferro. Pugem a un dels  miradors que hi ha en uns dels pilars i ens vam trobar amb una composició preciosa de l' Opera House i la ciutat.  I al ser capvespre vam poder gaudir de la màgica  llum d’última hora. Ens vam semblar increible.

I fins aquí la nostra ruta per Sideny, vam sortir  enamorats d’aquesta ciutat, té de tot una mica ,zones verdes, mar, ponts, una arquitectura variada i  preciosa…I bona gent com la Gemma i el Jan que ens van obrir  tan generosament les portes de casa seva.