3/1/13

Gènesi, per no oblidar els origens.


“Pensa que és el projecte més antic de Sant Llorenç” em diu el Marcel mentre m'encordava i aquestes paraules es van quedar en el meu cap... Com m'agradaria fer la primera d'aquesta via....

Un dissabte de vacances de Nadal, dinar familiar i al matí decidim fer una escapada ràpida a la Paret Gran.
Un dia perfecte, clar i amb el sol just per no suar ni passar fred.

Acabem d'escalfar a “ Carlitos contraataca “ una altra via restaurada pel Marcel, va acabar d'arreglar els “cantos” picats de la roca dolenta i en va treure el cable. És bona, i tal com ha quedat crec que a partir d'ara rebrà més ascensions.

GÈNESI, la primera ruta esportiva oberta a la Font Soleia, seguint la filosofia verdoniana, rapelant per dalt i sense arribar a terra. No es va escalar la part inferior de roca dolenta. GÈNESI és el nom amb que ha batejat el Marcel aquesta via sota el consentiment del aperturistes. GÈNESI va ser oberta per Lluís Baciero, Xema Gomez i Santi Marzo el 1982 .

I allà estava davant meu i amb l'oportunitat de fer una primera ascensió a la via esportiva més antiga de les parets que m'han vist créixer. Però el que em va inspirar a fer-ho va ser el record del Lluís Baciero, vaig lluitar, no fallar i arribar a a la reunió pensant en el LLuís, sentia que li rendia el meu particular homenatge i va ser una manera de dir-li adéu. Crec que és mereixia un moment com aquest.

I, justament el Marcel va immortalitzar aquells moments aquí un parell de fotos, 



I no deixaré d'agrair al Marcel la gran tasca (i la feinada que ha tingut!) que ha fet amb el re-equipament de la via i al Quim per cantar-me un flaix “galàctic”, ell es va currar un primer intent entre “cantos” amagats i bruts de sorra.

I amb tot això, penso en com ha canviat el món de l'escalada i la muntanya , ens movem en un món de xifres. Quants cims, quantes parets, quants encadenes, quin grau... El que volem és sumar i piar (o piular),i fer i arribar. Però cada vegada MENYS IMPORTA EL COM ES FA. Ja no importen les maneres.

ESTEM OBLIDANT ELS ORIGENS

6 comentaris:

  1. Felicitat per l'encadene i felicitats pel post

    ramon

    ResponElimina
  2. Gràcies!! A veure si et deixes caure pel valles i portes a la teva canalla a la mola!!

    ResponElimina
  3. També felicitats a tots i més quan s'escala i es reequipa amb una motivació tan important com aquesta, en record del Lluís Baciero. Petons!!!
    Montse Pascual

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ei Montse! gràcies pel comentari, ja que és una pena que el Lluís no estigui entre nosaltres, al menys hem pogut tenir un detall que l'hauria fet feliç.
      I deixa'm dir-te que en els meus inicis, tu altres escaldadores de la teva quinta vau ser una gran font de motivació, crec que vau obrir moltes portes en el món de l'escalada femenina. T'ho havia de dir...

      Elimina
  4. bonic detall per part teva, del Quim i del Marcel.
    Felicitats, no canvieu mai!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Xavi, gràcies...em fas posar vermella!!!
      No cal que et digui que has d'anar a fer aquesta via...per tot plegat

      salut!!

      Elimina