7/8/13

Sicília...que bé que estem aquí!!

Vam acabar el tour per Sicília,  passant un parell de dies en el Parc de Nebrodi. És un d'aquells indrets poc conegut però amb molt d'encant.  Vam instal·lar-nos  al poble d'Alcara li Fusi.
Vam decidir anar-hi perquè la ressenya marcava un sectoret que semblava més o menys interessant, i hi vam escalar un dia (bé, una tarda que era quan estavaa l'ombra). Es tractava d'un un petit muret  de calcari, no  res de l'altre món. I l'altra jornada la vam invertir en conèixer la zona.

la única foto que  tenim del sector, sembla xulo però la roca no era gaire bona i les línies tampoc

A l'oficina d'informació del poble, la noia ens va atendre amb moltíssima amabilitat, carregant-nos de paperets, mapes i propostes variades per conèixer l'indret. Vam voltar pel parc en cotxe, a peu i en bici. Vam tenir la sensació que la gent de la zona s'havien esforçat per donar-ho a conèixer, camins marcats, un centre d'informació, ....però estava molt deixat, és una llàstima. Fins i tot han creat una web molt ben feta: http://www.parcodeinebrodi.it/

muntanyes de Nebrodi i mar Tirrè

si no passem amb la furgo agafem la bici...

i
i si no es pot en bici ...a peu

Arribem al llac Biviere. Al fons l'Etna fumejant

La nostra visita a Sicília va acabar de manera sobtada. El dia que vam visitar el poble de Cefalú, vam informar-nos sobre horaris de ferri cap a Cerdanya. I ups! Només un per setmana i aquell mateix dia en sortia un de Palermo a les 17:00 h. Eren quarts d'una del migdia i teníem el temps just per arribar-hi! Vam arribar justos per  comprar el bitllet i  a les 4 de la tarda ja estàvem embarcats.

Cefalu:

arribant a Palermo, canvi d'escenari

no sé si havia vaga d'escombriaires o això es normal....

vam anar "a fondo" per arribar," ara ja embarcats i molta calma

allunyant-nos de Palermo

cap un altre destí

Va ser molt ràpid i una mica inesperat, tot i que ja havíem fet la volta a la illa, ens volíem quedar uns dies més per visitar Palermo. Peró no ...res... que haurem de tornar i és lloc que no ens importaria repetir. Va ser un mes genial.

Recomanem molt un viatge a aquesta illa. Si es va fanàtic i pocs dies es pot volar en avió a Trapani o Palermo i estar-se per la zona de San Vito. Si es disposa de més temps cal voltar per la illa i conèixer aquest tresor, senzill però preciós.
Evidentment la millor època per escalar és ple hivern, tot i que nosaltres hi vam anar al març (un pèl tard) però vam tenir la sort d'enganxar un fred inusual per l'època i no vam patir gaire calor.
Ens vam enamorar d'aquesta illa bastant deixada de la mà de Déu però molt màgica.

Viatge a Sicília:   ...i que bé que  estem aquí!!!

I després de 15 hores pel mar, el dia  21 de maig arribàvem a Cagliari,  Sardenya, ja hi havíem estat fa uns anys, recordo que l'escalada no ens va entusiasmar, però ens van quedar algunes vies llargues pendents, i allà estàvem! Però això més endavant.