25/7/18

Escalada a Berdrof i voltant per Luxemburg

Amb aquesta entrada començo els posts sobre nostre viatge a Noruega, hem  estat 69 dies en ruta  i hem fet 13.600 quilòmetres, hem tingut una meteo molt amable i gaierebé hem pogut escalar i veure tot el que teníem  planejat. Tot ha anat sobre rodes!...Mai més ben dit...
Començo per la primera parada a Luxemburg que vam fer abans d’arribar a terres escandinaves.

Vam sortir de Terrassa amb la intenció de conèixer les Dentelles de Montmirail , un grup de parets i agulles al Nord-est d’Avinyó on hi a vies d’un parell o 3  de tirades i graus facilets.  Vam fer nit  a Gigondas en el pàrquing de les agulles,  i l’endemà ni vam poder sortir de la furgo  del xàfec que queia. Uf!  Comenem bé , esperem que no suigui la tònica meteorològica del viatge…

La següent zona a  descobrir roca era Berdrof una zona d’escalada esportiva a Luxemburg, de la que n’havíem sentit a parlar força bé,  i ja fa uns anys el Jose hi va anar i ens va portar  la guia. I és una bona destinació, no només per escalar (que té vies molt i molt bones) sinó també per què  és un indret molt pintoresc, amb rius,  boscos, camins, castells que val la pena visitar.

També podeu trobar infor detalla en la crònica del viatge que va fer el Jose el:

Pel que fa  a la logísitca en el poble de Berdrof hi ha  diversoso càmpings però el més habitual és allotjar-se a: https://camping-martbusch.lu/en/  el  més econòmic i des d’on es pot sortir caminant a escalar. Nosaltres vam dormir en la furgoneta en algunes esplanades del bosc de la carretera que baixa al riu. Tranquils i sense cap problema.

També hi  ha bastants resturants , però  quant  a botigues i supermercats, en el poble no vam veure , vam comprar el dia que vam anar a la ciuta de Luxemburg.
Pel que fa a benzina , és bastant més barata que  a França.

Parlant de roca, doncs les vies en general són molt bones. Abarca des de grau molt fàcil fins a vies d’alta difcultat , per tant en festius i  caps de setmana sol estar bastant concurregut. L’entorn és molt bonic ja que  els sector són un laberint de roques estan ensotalades per dins un bosc preciós, dels que semblent trets d'un conte de fades.
Abans d'anar-hi havíem llegit que calia demanar un permís  per escalar a través d'Internet  però el link ja no existia, i quan vam arribar allà vam comprobar que era un tràmit que ja no calia.
Per accedir al pàrquing en cotxe al principi  de la carretereta que hi porta hi ha un prohibit  circular però com si no hi fós, es  podia passar fins aparcar al principi del camí
La roca és gres, i ofereix regletes, foradets i romos. Vies entre 10 i 25 metres, lleugerament desplomades, algunes ens exigien pila i altres força.  Hi vam  5 i gairebé totes les vies que vam escalar ens van semblar d’una gran qualitatt
Aquí deixo un top 10 que vam fer  el Quim i on hi ha una mica de tot en  graus i estil.

Luftikus 6b
Herman Buhl 8a+

El pàrquing

Boscos màgics

Amb pocs metres quines apretades!...I que bones!!!

Sector Herman Buhl

Una altra perspectiva del Herman Buhl

Vies de resis... però que sempre ens regalaven algun bloc "cabrón"

Via Voleur du Spits , potser la més popular de la zona i bona!!

Una roca molt molt peculiar!

Cap de setmana de tres dies...Així estava el sector

I els dies que no vam escalar:
  • Vam anar als castells de Beaufort i Vianden.  Dues fortaleses impressionants que et fan rumiar sobre el que feien i com vivien en aquestes fortificacions. . Vam entar al de Vianden    (7 € l’entrada) que està molt ben conservat  i la visita ens va agradar força. Un recorregut històric bastant interesant.
Castell de Beaufort
L'imponent castell de Vianden

......King...
  • Vam fer una volta en bici des del mateix poble de Berdrof fins al poble d Echternal, va estar bé, però res gaire especial.

• Hora de pic-nic a Echternal

• Vam visitar la cituat de Luxemburg. Ho vam fer en bici  i vam arrancar de la ciutat de Niedervaden per on passa la antiga via de tren entre Etchernal i Luxemburg ara remodelada com a carril bici. La veritat és que està arreglada però l’arribada a Luxemburg no està gens ben indicada i és una mica “cacao”. ….. És una ciutat interesant. Visitem el barri del Grund ,  el centre amb els seus carrers peatonals i la plaça d’armes, la Notre Dame de Luxemburg com totes les catedrals  monumental i luxosa, també vam estar contemplant  les vsites de la ciutat des del  la famos balcó de  la Corniche. . Ens ha semblat una ciutat agradable per passejar i contemplar els seus edificisi muralles.

En general, Luxemburg i la seva gent els hem trobat com una mica …Inexpressius,  seriosos i poc càlids i això és el que ens inspira la ciutat, tot i que és ben maca. La mateixa sensació vam tenir amb el pobles d’aquest país són com molt impersonals, les cases són luxoses però sosses, i s’hi veu poca vida, ni places, ni gent pel carrer…No sé, aquesta és la impressió que ens vam endur de Luxemburg,  tot i això ens hi vam trobar molt bé, ens va agradar tot el que vam veure i vam escalar moltíssim! Una destinació molt recomable.
La següent parada serà a terres germàniques ques, al poblet d’Ettringer on un noi ens va parlar d’ una escola de fissures i una mica de tradicional, però això pel proper post!