22/11/21

BICICLETA DE CARRETERA PER LE MARCHE, ITALIA

Com ja vaig dir a l'anterior entrada , que és aquesta, http://laliquim.blogspot.com/2021/11/escalada-le-marche-italia.html vam anar a parar a la regió italiana de  Le Marche  per una decisió d' última hora i amb poca planificació.   Així doncs quan vam arribar a destí vam començar a fer la recerca per sortir a pedalar  i conèixer  una mica més aquesta zona .

I tirant de la informació que vam trobar per Wikiloc i la xarxa vam fer unes quantes rutes que ens van agradar força.  De fet le Marche no és un territori popular entre el ciclistes però vam  recòrrerr uns paisatges molt pintorescs i fins  i tot vam coronar alguna ascensió mítica com la pujada al Monte Carpegna. Vam pedalar  per paratges dels que ens agraden, de carreteres tranquil·les, muntanyes, boscos i ambient rural.

Aquí teniu les sortides:

Monte Petrano i Monte Nerone 85km , 2403m

Remenant online vam saber que la pujada al Monte Petrano  es va incloure en el Giro del 2009, doncs algun atractiu haurá de tenir vam pensar. Dissenyem la ruta amb el Garnim Connect , passarem pel Monte Petrano i el Monte Nerone, amb la qual cosa ens surt una ruta cirular que empalma les dues ascensions..Pero "ojo"! el Garmin ens va enredar i per baixar del Petrano ens vam menjar 10 km de pista de terra (o Sterrato parlant en argot ciclista) que no ens esperàvem.  . A banda de la baixa per terra, la volta ens va encantar. Paisatges molt bonics i un ambient solitari i muntanyós.

Sortim de Piobbico i  ens dirigim a Cagli  des  d'on ens enfilarem per una agradable col·lecció de revolts fins al Petrano.  El cim és molt molt pintoresc, ens trobem amb  una esplanada infinita de prats a banda i banda de la carretera. I per arrodonir la postal  apareixen uns avis que vénen de collir bolets amb els qual tenim una divertida conversa...Mazza di tambore és el nom dels  bolets que duien.   Però el més bò i rústic de tot, un restaurant  anomenat  "Il Grillo parlante" . Demanem un cafè amb llet però la senyora ens diu que no té llet que fem una infusió...Així de natural...Doncs bé,  farem un tè per entrar en calor. Fem quatre fotos, i gaudim de la companyia dels avis boletaires  però  hem d'abandonar aquesta postal i continuar sobre la bici.  Anem planejant  fins que comença a baixar i la carretera es transforma ens pista,  10 quilòmetres de terra  que es fan eterns!  Retrobem l'asfalt  i anem a Pinanello,  des d'aquest poble, pujarem  cap al Monte Nerone. Una carretera preciosa ens fa arribar a les antenes de la RAI instalades  al cim. Desfem la pujada cap a Pinanello i continuem  avall per fins retornar a Piobbico. Ruta molt maca per un territor força  inhòspit...(Llàstima dels 10 quilòmteres inesperats d'sterrato )

La ruta a  Strava :https://www.strava.com/activities/4158762978

Carpegna i alguns colls més.. 116km, 3058m

En aquesta sortida l'estrella era el Monte Carpegna, una pujada popular  per les seves rampes i per ser terreny  de joc del mític Pantani.

"Il Carpegna mi basta" legendària  frase d'aquest ciclita i que ara podem trobar escrita al terra d'aquesta ascensió. Amb aquestes paraules,deixava entendre que se n'havia fet tips de pujar el Monte Carpegna i era el seu entrenament més quotidià i efectiu.

Iniciem la ruta al poble de Carpegna, creuem  l'arc inicial de Via Cippo i  per davant ens queden 22  "tornanti". Revolts estrets per un terreny  de bosc espesos  entre pins, avets i roures. Aquesta carretera arriba  en un càmping allà hi ha una barrera i a partir d'aquí ni un cotxe (abans tampoc..).  La carretera empetiteix i hi trobem una espessa estora de pinassa que li dóna un aspecte molt pecualiar.  En arribar el coll el monument a Pantani ens espera , fem les  fotos de  rigor i avall per l'altra vessant. Ens plantem Pinabilli ,  d'allà vam enllaçar unes quantes pujades  més que formen part de la cursa popula "9 Colli". Són el  Monte Pugliano- Passo delle Siepi - Monte Tiffi- Perticara..I de tot plegat en resultarà un itinerari preciós i dur amb  una bona quilometrada i 3000m de desnivell

Senyalització pel pas del Giro

Monte Catria 54km  1371m

L'ascensió al Catria va ser la sortida que més em va agradar.  La tardor va decorar  el paisatge de tons   marrons i ocres deliciosos , la carretera era molt solitària  i un asfalt molt bó..I com no també vam pedalar per uns quants kms de terra, l'Sterrato que no falti...

Aquesta mole de calcari la trobem al límit Nord de la regió de le Marche i per pujar-hi ens esperen 14 quilòmetres d'agradables  revolts, sense rampes exagerades entres pinedes,turons de formes suaus i bestiar pasturant.  Per arrodonir tanta bellesa en un  un revolt ens trobem uns boletaires amb un cistell enrome de rovellons. Ja sabem que farem a la tarda!

Per arribar al cim hi ha una pista que va  fins dalt de tot però no ens hi posem, el vent bufa amb ganes fem quatre fotos al trencall i avall!

Baixem cap al poble de Cagli, creuem per unes pistes d'esquí , i en just passades les pistes. Noooo! La carretera es transforma en pista de terra, aquesta no ens ho esperàvem!!          Però bé, està en bon estat i anem baixant amb certa soltura. Si una cosa hem aprés aquests dies és que les  bicis aguanten més del que ens pensem. En 5 o 6 km reprenem l'asfalt i ens esperen uns quants quilòmetres deliciosos que baixen entre  paelles petites i vistes de postal. Abans d'arriba a Cagli ens desviem a Castello, un nucli amb 4 cases i un castell on ens mengem l'entrepà i ens escalfem amb el sol

Arribem me a Cagli  per una carretera més general però força tranquil·la i allà  d'allà retornem cap al punt de partide, pedalant per una petit carretera paral·lela a la general, molt solitària.

Teníem el cap fer una altra pujada ,  el Monte Cuco. Però el primer és el primer i vam plegar per anar a buscar rovellons. ..I en vam trobar,  oi tant que en vam trobar!

Ruta a Strava: https://www.strava.com/activities/4232490826

Una bossa de rovellons i una de fredolics,que més podem demanar..