28/11/09

Jordania : L’arribada

14 d'’octubre a les 10 de la nit arribem a Amman, ,capital de Jordània.
Per alguns (Enric i Bambi) el vol va ser estressant, van arribar una hora tard i van perdre el primer avió a Madrid!!! i a més a més no tenien la suposada reserva que l'Enric havia fet per internet però van tenir sort van comprar un bitllet i van poder agarfar un altre vol a Madrid, quan els vam trobar a Madrid estaven eufòrics amb tanta moguda!
Fem nit a la mateixa ciutat d' Amman al Select Hotel Amman, tan selecte que malgrat haver-ho reservat i acordat no ens van venir a buscar ni ens esperaven a dormir, però hi havia lloc i vam decidir quedar-nos. A mitja nit no era plan que 8 catalans comencin a voltar per Amman buscant allotjament per una nit.
A les 8 del matí el Mohamed i un company ja ens esperaven a la porta del hotel per anar cap a Wadi Rum. Era el taxista amb el que ja havíem quedat per telèfon des de casa. I molt bé va venir ell amb el seu taxi i un altre noi amb un mono-volum , en total erem 10 persones.

arribada a l'aeroport d'Amman,després de la foto vame estar una hora esperant al de l'hotel...i no es va presentar!

trajecte cap a Wadi Rum..

primeres vistes del desert

sense paraules

Amb unes 5 hores de pesat viatge arribem al desert de Wadi Rum...estem cansats i acalorats del viatge però flipant amb el paisatge desèrtic i rocós a on està assentat aquest poble.
Primer de tot buscar allotjament, cap problema. El mateix Mohamed ens porta a casa l’ Alí. Amb un te i asseguts a l’ombra d’una parra negociem preus i allà ens quedem.

Al matí ens rondava pel cap fer una via a la tarda però al arribar al poble tot i que les parets són espectaculars i molt llaminres se’ns van treure les ganes, estàvem planxats del viatge i la calor. La millor opció menjar alguna cosa a Ali´s Place i remenar ressenyes. Perquè no és fàcil trobar info i bones ressenyes del lloc i al principi anàvem amb les idees poc clares. Com referència duiem info de la web del Ravier, del llibre del Petit “Parois de legende les plus velles escalades autor du monde “ ed. Genat i una guia d’escalades i trekings “ Treks and climb in Wadi Rum, Jordan " del Tony Howard que no està malament. Ens faltava poder situar les vies i sobretot controlar les orientacions de les parets. L’Alí ens va fer un àpat bo i abundant arròs amb mandonguilles i amanida amb salsa de iogurt (amb l’amanida comencen els conflictes alimentaris...que fem en mengem ...amb aquesta calda entraria que no vegis però ....la panxa...jo no vull pillar el primer dia...va una cullerada i prou..es boníssima!!!! ) crec que varem menjar amanida i la nostra salut no es va veure afectada...sort...perquè realment ens la vam jugar!

casa de l'Alí, esperant el te i negociar preus

10 catalans voltant per Wadi Rum a quarts de dues del migdia

osti tu quins murets eh!

olles plenes d'arròs, mandonguilles i amanida...el que va sobrar ens ho vam endur!

a veure si ens aclarem una mica...

I aquest var el nostre primer dia al Wadi Rum...controlant ressenyes i menjant molt, massa! per que al vespre la dona de l’Alin l’Alia ens esperava amb un abundant sopar d’arròs amb pollastre i amanida...aquest serà el principi de la nostra dieta basada en arròs , pollastre i amanida amb iogurt

1. Hola equip!!!! joder que bona vida... res a gaudir de la profesió que posa al vostre D.N.I: "vividor". Eiiii, saludos al Bambino i a tope.

2. eo javi!!
    com va tot encara deus estar enganxat a les roques per que neu poca ji ji!!