24/12/09

Info Pràctica per Jordània

Nosaltres vàrem estar uns 16 dies a Jordània. Del 13 al 29 al d'octubre i vam enganxar una mica de calor.
La millor època és entre els mesos de novembre a febrer.
Pel que fa a la moneda varem canviar al arribar al aeroport. La moneda és el dinar jordà i el canvi gairebé era 1dj-1€.
La primera nit la vam passar a Amman al hotel Select Aman, de selecte poc però prou bé per fer una nit. En canvi la ultima nit la vam passar a Màdaba que esta més aprop del aeroport que Amman, a més a més el poblet és interessant, turístic però força tranquil, crec que és millor fer nit a Madaba que Amman, el hostel a Madaba es deia Madaba Hotel i ens va agradar, l'esmorçar és molt familiar doncs es serveix en la cuina dels propietaris.
El trajecte d'Amman a Wadi Rum el vam fer amb el Mohamed un taxista amb el que ens vam posar en contacte per telèfon des de casa i ho vam deixar lligat per que ens vingues a buscar a Amman.
L'allotjament a Wadi Rum va ser a casa l'Ali, ell i la seva família tenen una casa preparada per tenir gent, tracten bastant amb escaladors i l'Ali es coneix els peus de via, el seu mail sun_rise_camp@yahoo.com.
Algunes imatges de casa l'Alí:

el dormitori

l'hora de l'esmorzar

l'hora de sopar
L`Ali's place un molt bon lloc per menjar, com sempre arros i pollastre o pollastre i arrós

Turisme:
Els últims dies van fer una mica de turisme, vam anar en micro bus a Petra a on hi vam passar un dia, un lloc increible, com carai van poder construir tot allò?!

ooh!! k makuuuu!

després d'un bona pujada arribema davant del monestir...impressionant

El tresor

Amb el Mohamed, el taxista, varem anar al Mar Mort, ens van clavar 12 € per entrar a la platja que teòricament era publica i a més amb un parell d'hores ja en varem tenir prou. Tot i així, és un lloc únic, i va valer la pena una remullada en una aigua tan salada.

típica foto però molt divertida i no te "truco"

I aquest ha estat el nostre viatge a Jordània, tant per mi com pel Quim ha estat una molt bona experiencia, el desert del Wadi Rum, els paisatges, la gent tenen quelcom d'especial que ens ha deixat molt bon record. I sobre l'escalada...que dir..increible, terreny d'aventura amb unes grans vies i unes espectaculars parets, un lloc altament recomanable per una escapadeta de 15 dies.