27/6/13

Escalant algunes parets llargues de San Vito.

El Monte Mònaco és un  cim rocós  que s'aixeca per sobre el poble de San Vito i el mar Mediterrani. La seva cara nord cau en picat fins casi al mar, tot això li dóna un ambient poc habitual en l'escalada  i hi vam trobar  vies bones, bones!
La primera via llarga que vam escollir va ser la “Parole al vento” al Pizzo Monaco  a la paret Nord. Una ruta de no gaire llarga( uns 150m)  que no passa de 6b, per un dia de semi-repòs,. I va ser una elecció més que encertada. És una línia magnífica entre diedres i desploms de calcari groc, amb roca de gran qualitat, equipada amb parabolts i amb unes magnífiques vistes. La baixada és ràpels aeris per la mateixa ruta ,(imprescindible 2 cordes) molt evident. En general és una via molt còmode i poc complicada . Molt i molt recomanable. Horari vam estar unes  2 o 3 hores i de material només cintes. Per acabar la jornada vam fer una relaxant tomb per la tonara  (antic i  edifici abandonat que s'havia dedicat a la pesca de la tonyina) que havíem tingut a l' esquena durant tot l'ascensió.

com es pot veure l'aprox era basant curta i evident...guai!

alguns moments de la via;

impressionant el paissatge

rapelant i ens pocs minuts una birreta a la furgo!

una passejada relaxant per acabar el dia:

En el mateix pic però a ara a la paret “ “ vam escalar la via “ Orient Exprés “. Una altra gran línia també de caire esportiu, tota equipada i amb predomini de llargs de 6c.  Bons 6cs de placa vertical  amb diminutes regletes  tallants i punxats, tirades precioses però tanta placa et deixava els peus destrossat i la pell d'un rosat bastant dolorós  Excel·lent ruta molt recomanable. Aquell dia no vam tenir temps d'anar a passejar Va ser una jornada ben complerta, acabant coronant el cim que ens va oferir unes grandioses vistes.
La baixada va ser una mica més llarga del que esperàvem. No ens vam aclarir amb la descripció de la guia, vam baixar per la vessant est,que és el més evident, resseguint una suau pendent  pel llom de la muntanya sota l'atenta mirada d'alguna vaca.
Pel que fa al  horari crec que unes 5 o 6 hores i de material cintes exprés.