25/7/13

Algunes joies arquitectòniques de Sicília

El 1693 un violent terratrèmol va devastar la part occidental de Sicília, la majoria de les poblacions es van reconstruir sota l'estil regnant en aquella època, el Barroc Italià barrejat amb tendències sicilianes. El resultat ha sigut uns pobles amb una personalitat arquitectònica única i molt interessant.
Combinant escalada i turisme vam tenir el plaer de passejar per uns pobles de pel·lícula , i sempre assaborint un deliciós i cremós gelat sicilià.

Noto, una ciutat agradable,  malgrat haver-hi gent, es respirava molta tranquil·litat i serenor. Una meravellosa col·lecció d'edificis que formen una composició molt harmònica.

la Catedral de San Nicolo, majestuosa

esplèndides vistes des del Campanile di San Carlo

una estranya prohibició no!?

El dia que vam visitar Siracusa i Ortigia , vam matinar molt per veure les primeres llums il·luminant aquesta ciuta. Va ser un d'aquells moments de postal, ens sentéim afortunats de poder estar allà. Així de senzill.

vistes de Siracusa i Ortigia des del nostre reaconet a on vam passar la nit, gran despertar!

i l'Etna al fons

Aparcar a Siracusa no és fàcil, vam deixar al furgo, en un dels pàrquings del parc Arqueologico della Neapolis  Normalment en zones turístiques sempre et surt el “col·lega “ una mica “ vario pinto” demanant-te alguna cosa i et promet vigilar el vehicle, li vam donar algunes monedes i així tots tranquils. La veritat és que quan vam tornar el tio ja no hi era.

així que vam arribar el Quim va anar directe al"parc Tecnològic" un museu dedicat a Arquímedes (nascut a Siracusa) i els seus invents, en tenia moltes ganes però va ser un "fiasco" no valia la pena

en canvi la visita al Parc Arqueològic ens va tenir ben entretinguts:

L'Orella de Dionis una cova excavada a la roca. Va ser una presó i per la seva bona acústica se sentiael que tramaven els presoners.

el teatre grec

varietat de focacci per recuperar forces

D'aquí vam saltar a Ortigia una petita illa , separada pocs metres de Siracusa, , només cal creuar un pont, i ja hi ets.
Allà si que és difícil aparcar, vam tenir sort i vam poder deixar la furgo en un forat abans de pont. El primer que contemplem és el Temple d'Apolo, seguidament arribem al Duomo, impressionant com tots, una gran plaça, gran escalinata i amb un sol d'última hora que en feia un moment preciós. L'interior ens va encantar, tot de pedra molt senzill i robust. Gelat de rigor i relaxant passejada per la costa occidental, una gran manera d'acabar el dia

el Duomo com tots , impressionant

geladet!

i passejada arran de mar:

La nostra visita a Mòdica va ser un matí, ens vam deixar perdre pels seus carrerons empinats, vam contemplar les espectaculars “chiesa” i ens vam carregar de xocolata artesana, ja tenim regal per la família!.
varem arribar de nit , aquestes van ser les primeres vistes del poble...magnífic

visitant:

moments ben dolços

Molta gent ens havia parlat de Taormina, i sincerament ens va decebre. Aquesta ciutat, ofereix unes vistes úniques de l'Etna i el golf de Naxos, i és cert. Però és un destí molt turístic  els carrers són un seguti de bars, botigues cares, gelateres. Ho vam trobar un lloc poc autèntic. Vam pujar a Castelmola, un conjunt de casestes que s'alcen per sobre Taormina i vam marxar amb la mateixa impressió, ens semblava artificial. I pel que fa a les vistes de l'Etna si que són boniques, però voltat vam trobar algun racó que ens va regalar millors imatges i més tranquil·les.

l'Etna i la costa, una panoràmica grandiosa

Els carrers de Taormina:

un dels racons que si ens va agradar de Taormina, el teatre greco-romà:

Aquest són algunes  visites turístiques  en aquest viatge, els més populars,i amb raó.
 Però algun dia agafàvem el mapa, buscàvem un punt que ens sembles que podia estar bé, platja, o mirador, etc. i vam tenir sorpreses molt agradables hi a racons encara bastant verges que no surten a la guia però són de pel·lícula.