6/10/17

INFORMACIÓ PRÀCTICA PER ANAR A AUSTRÀLIA

Deixo aquí quatre coses bàsiques de com ens ho vam fer per anar i voltar  per  Austràlia. A grans trets aquest va ser el nostre recorregut que ja aniré explicant detalladament en propers posts. El viatge el vam fer de març a juny, vam tenir alguns dies de pluja però les temperatures van ser molt suaus i  ideals.

-Arribem a Sidney, baixem cap al sud  fins a Mount BUffalo  sector d’escalada. Durant      el trajecte anem parant a pobles i llocs d’interest .
- Grampians i Arapiles
- Blue Mountains
- Sidney
- Recorrem i visitem la costa est fins a Cairns
- De Cairns tornem a Sidney en avió.

Visat i bitllets d’avió:

Per entrar a Austràlia   cal, cal tramitar  un document anomenat ETA. Per turisme com era el nostre  cas vam sol·licitar la   E-visitor 651 en aquesta web:   http://www.australia.gov.au/help-and-contact/faqs/visas-and-immigration totalment gratuïta i ens va arribar (on line) en poques hores. Sense  aquest document (que és digital) no entres al país.

Pel que fa a bitllets, els  vam comprar a goto gate. Un bitllet amb la possibilat de facturar  30kg. Ho vam fer una mica a última hora i mesos abans havíem vist preus més baixos dels que vam pagar finalment Recomano fer-ho amb antelació. La companyia va se Qatar . Un tracte molt correcte i uns avions molt ben equiopats i prou còmodes.

Movent-nos per l'aeroport de Sidney, com sempre a "tope" amb els bultos

Lloguer de cotxe :
          Ho vam gestionar a través de la web wroom-wroom , vam llogar un mono-volum equipat.  L’opció més econòmica que vam trobar va ser a Lucky Rentas. EL cotxe era un toyota molt vellet  que corria poc però ens va anar força bé no vam tenir cap problema gros. L’equipament es basava en unes fustes de llit i una pica i fogonet  a la part posterior Senzill però suficient.
Havíem mirat l’opció de comprar cotxe, però ara no està tan facil com fa uns anys. Surt car  per tema d’imposots i sobretot si el vens en un estat diferetn d’on l’has comprat. I  nosaltres tornàven el juny, quan arribar r l’hivern que tothom marxa i no seria fàcil vendre un automòbil.
Pel que fa a la gent de Lucky va ser un tracte correcte. .EL dia que vam retoranr el cotxe a Cairns era diumente , l’oficina estava tancada  i no ens havíen avisat. Havíem de passar comptes per unes caidres i taules de càmping que vam comprar, i tambe pagar uns dies extres dee llogue. Però res de res…Vam deixar el cotxe, els hi vaig fer un mail però no hem rebut notícies seves. Com he dit és una companyia correcte però no perfecta.
Pel que fa al preu de la benzina , que estava entre 1,10 $ - 1,30$.
I per viatjar  vam comprar uns mapes de cada estat que vam visitar. En qualsevol lliberia  se’n troben. A banda d’aquesta mapes a tots els llocs que visítavem passàvem per la ofician d’ informació turística i allà sempre ens abastien de planols i mapes de tota mena.

Com ens movien i on dormiem:

La llibertat de portar la casa a sobre ens permetia dormir a qualsevol lloc, sempre amb discreció i seny. El que ens va anar de meravella va ser l’aplicacio Wikicamp per Austràlia. Ideal per trobar zones de perncota, càmpigns, dutxes bezineres, supermercats. Amb internet es pot progarmar tot el dia i tenir clar d’on farem nit…Quina diferència de fa uns anys!!! Per tenir  dades, en arribar  vam comprar una targeta telefònica a l’areoport i cada mes  la recarragàvem online per un gb mensual. En teniem de sobres , hi ha molts espais amb wifi.

Amb el fet de dormir “por ahi”, ja sigui a prop dels sectors d’escalada o en llocs habilitats que oferien els pobles  en general no vam tenir cap problema. De Sidney  cap al nordt cal dormir on toca o ser molt discret per què hi ha zones que passen els rangers o la policia. Un matí ens van picar per què vam dormir al costat d’un llac , vam arribar de nit i no ens vam adonar que era parc, però ens va avisar i ja està. Tot l’assumpte de “camping lliure"  l’han hagut de controlar una mica, doncs hi ha un boom de viatgers per Austràlia amb furgos o autorcaravanes i no sempre la gent sap comportar-se.

El nostre transport i allotjament australià

Zona gratuïta  habilitada per acampar
Pel que fa a compres hi ha grans supermercats (Woolworths, Aldi, Coles..) on podem adquirar de tot, anàvma molt sovient al Coles, ens  va semblar econòmic i variat Els preus similars als nostres excepte els de  les verdures que eren desorbitats.

Hi hem pasat un parell de mesos i ens ha captivat la seva gent, la seva amabilitat i educació
         Hem fet molts i molts quilometres, i és que  tot està molt lluny!! Però ha valgut la pena hem pogut conèixer indrets espectaculars, contemplar  els contrastos d’aquesta illa gegant i escalar en roques de tota mena.
 No ens faria res repetir…..

I aquí deixo quatre imatges sobre la varietat d'experiències que ens va oferir aquesta inmensa illa:

1. Excel.lent explicació que sense cap mena de dubte ajudarà a les persones interessades en viatjar en aquest país. Felicitats pel reportatge..

2. Moltes gràcies !!! Se necessiteu alguna cosa ja saps, aquí estem!