Durant
tota la nit pluja i vent, vent del fort . L'endemà vam ubicar la
paret però veient que l'aigua i la ventolera no afluixaven ens
decidim per seguir una ruta en cotxe que recoman la guia de
turisme, de Palermo al poble de Corleone.
Tenia
bona pinta, però primera pillada, el GPS ens portava per una banda i
els indicador sicilians per una altra i vam acabar pujant i baixant
carrers estrets i mullats amb una mica de tensió per les dimensions
de la furgo, tensió accentuada per la forta pluja i la conducció
temerària dels sicilians. Finalment vam fer cas de TOMTOM i vam fer
el trajecte per la Nacional, passant de la “idíl·lica” ruta
recomanada per la guia.
El
poble de Corleone , poc pintoresc i sense cap atractiu, però és un
reflex de la Sícília més autèntica, una mica estancada en el
temps, tot deixat, descuidat i a vegades brut, però amb molta vida.
En algunes botiguetes d'aquelles que es ven de tot, es podia trobar
encara ampolles de licor d'Amareto amb la foto del Marlon Brando com
a Don Corleone.
és una illa amb racons fantàstics però imatges com aquesta seran bastant habituals
omnipresent FIAT PANDA
Següent
parada al poble de Palazzo Adriano, escenari de la tendre pel·lícula
“Cinema Paradiso”. Malgrat el glasçat vent que ens va acompanyar
tota la passejada ens va semblar una vila agradable i molt autèntica; la
plaça , els carrers empedrats, les cases arrenglerades i la gent
passejant pel carrer a última hora de la tarda, es respirava
tranquil·litat i ens feia gràcia voltar pels escenaris d'una
pel·lícula que havíem vist feia pos dies.
Paradeta en el trajecte de Corleone a Palazzo Adriano al llac Prizzi la pluja afluixa i podem estirar les cames en un racó ben tranquil :
Palazzo Adriano:
i com no de qualsevol racó en pot sortir un PANDA!
A
banda de conèixer la illa, ja hem començat a aprendre com circulen
els sicilians i algunes de les normes viàries .
Al
principi pot ser molt estressant però al caps d'uns dies només cal
entrar en el seu joc. El Quim no ha tingut cap problema en
adaptar-se a aquesta peculiar forma de conduir. La seva teoria és :
el primer que posa el morro és el que passa i de moment així és,
però a mi em posa dels nervis, sempre al límit. I a part d'aquesta
teoria hem observat que:
En
contínua es pot avançar i si i cal passaran tres cotxes a l'hora.
No
cal pagar un gual només posar un cartell a la porta tindrà el
mateix efecte:
-Si hi
ha un forat entre els cotxes que fan cua en el semàfor algun cotxe
s'hi posa i es cola sense cap mirament.
-Si un
cotxe està sortint per una cantonada encara que vegi que ve un
altre vehicle s'hi anirà incorporant lentament amb la qual cosa
el que està passant haurà de frenar.
I el
més bo de tot és encara que tothom es coli, se saltin stops i est
facin frenar els uns als altres ningú no pita ni s'emprenya . Tot és
ben normal.
Esperem que el temps millori, nosaltres tenim previst anar-hi la setmana del 13 al 20 d'abril, però anirem al nord, a San Vito lo Capo. Apa a escalar força!!!
ResponEliminaHOla! Doncs el temps és molt irregular ara plou ara fa sol i ara bufa vent, però sempre hi ha un racó per escalar
EliminaPer cert ja hem estat a San Vito un lloc molt bonic i amb sectors molt fanàtics!!!
Molt encertats i reals els consells sobre la conducció...M'ha fet gràcia el de l'espai entre els cotxes. Naltros ens vam trobar pillats a les rondes de Palermo pq estaven tallades per una mani i vam haver de sortir per la primera sortida que hi havia: Allò va esdevenir com una cua d'un telecadira, un embut bestial, com unes 6 o 7 fileres de cotxes on només hi havia dos carrils...vaja un curs accelerat de ficar morro...I acaba de creuar Palermo pels carrerons interiors ja no t'ho explico!
ResponElimina