28/4/10

ISTANBUL

Anem a voltar una mica per Turquia.

Deixem tots els trastos a “Climbers Garden”, volem tornar perquè saltarem a Grècia per la costa i tornar a Antalya ens queda a prop.

Si ara muntés aquest viatge ho organitzaria tot d’una altra manera, si es vol visitar Istanbul i Capadòcia és millor volar de BCN a Istanbul fer el turista i baixar en bus a Antalya, i d’ Antalya tornar a BCN o bé fer una paradeta a Kalymnos (Grècia), Nosaltres varem BCN- Antalya i per anar i tornar d’ Istanbul ens haurem de menjar una bona quantitat de km i hores de bus que s’haurien pogut evitar. Ara si només es vol escalar prenen l’avió fins Antalya és el més còmode i ràpid.

Antalya està a uns 420 kms d Istanbul hem comprat un vol intern i en una hora ens plantem en aquesta impressionant ciutat.

El nostres plans són: Istanbul (que hi hem arribat en avió ) passar-hi un parell de dies, despres agafarem un bus nocturn i viatjarem de nit, a Capadoccia també passar-hi un parell de dies i amb un altra bus nocturn tornarem a Antalya.

Hem passat un parell de dies a Istanbul i ens ha sorprès molt agradablement, ens han quedat coses per veure i no descartem alguna altra visita en un futur.

Des de l’aeroport ,entre tren i tramvia arribem a Sultanhamed, el centre de la ciutat, allà anem a parar a un hoste “Big Apple” cèntric al mig del “meollo”, ens surt 15 € per persona en dormitori amb esmorzar inclòs (breakfast in the terrace és el reclam de tot els “hostels” de la zona) El lloc potser no és del més barat però ens ha agradat .

Comença la ruta turística:

a veure... per on comecem..

Varem passar un matí pel Bazar de les Espècies i el Gran Bazar, una bogeria de paradetes, joies, roba, souvenirs, imitacions, regateig...too much...

Pel carrers que envolten el gran bazar està ple de botigues pels locals,(a on van a comprar la gent d’Istanbul) el carrer de la roba, el carrer de les sabates, el carrer de la bijuteria, un espectacle genial i un batibull de gent carregats amb bosses repletes de roba i tota mena de trastos.

el basar Egipci tot molt ben posadet

l'interior del Gran Bazar un bullit de gent paradetes i ofertes varies

els carrers dels afores del Basar, abarrotats de gent i botigues

menjar per tot arreu i de tota mena, musclos i kebab

dolços turcs massa massa dolços pero bons!

empalagòs però energètic, "pistatxo", sucre, coco...

Al Quim li va impressionar molt l'esglèsia de Santa Sofia una impressionant construcció que barreja un aire rústic i majestuós a la vegada, mi la Mezquita Azul em va semblar un lloc molt especial, les formes, els tons, tot li dóna un aire molt suau i delicat malgrat ser un edifici immens.

comencem el matí fent cua per entrar a Aghia Sophia...al mennys no és la c58....

ha valgut la pena esperar

l'església de Aghia Sophia

A mi la Mezquita Azul em va semblar un lloc molt especial, les formes, els tons, tot li dóna un aire molt suau i delicat malgrat ser un edifici immens.

la mezquita azul

l'entrada de la mesquita per rentar-se les mans o els peus?

la sala d'oracions a on nomé tenen accés els homes, per les dones hi ha una petita sala a part

aquesta imatge fa com...por...no la dona sinó el "vestit"

la mesquita de nit

Però a part de la M. Azul, a Istanbul n’hi moltes de mesquites, és surrealista quan a l’hora de la pregària es barregen les veus que reciten les oracions, cada un provinent d’una mesquita diferent.

Creuant el pont varem arribar a la Torre Galata, , un espectacle preciós, hi pugem al capvespre i podem veure com cau la llum del dia i poc a poc es va il·luminant la ciutat als nostres peus.

creuant el pont i la torre al fons

canvi de llums a Istanbul

torre de Galata, 68m

Un altre lloc que val la pena el Palau Topkaki, el Palau dels Sultans, grans jardins,mosaics, grans edificis i moltes joies exposades tot amb un gran contingut històric i com no abarrotat de turistes.

Part del mosaic que recobreix una de les habitacions

Un dels llocs que més ens va impressionar va ser la cisterna, una construcció que conduia a l'aigua per sota la ciutat.

una il.luminació molt ben trobada permet veure el reflex a l'aigua

l'estatua de la Medusa una del revés i una de costat

Per menjar, al centre està inundat de petits bars que fan kebab, en plan fast food turc, i bastant econòmic.

És fàcil moure’s per la ciutat amb tramvia s’arriba a qualsevol lloc.

llista de preus, bon profit!

Com ja he dit , Istambul ens va agradar i si es viatja a Turquia recomano una parada, ni que sigui un parell de dies...té quelcom especial...s’ha de veure.